רכבת מעפולה לתל אביב! הממשלה אישרה 50 מיליון שקלים לתכנון התוואי

המסלול בין עפולה לחדרה (ציר מנשה) צפוי לקצר את הנסיעה מעפולה לעיר ללא הפסקה ל-40 דקות בלבד. צילום עמרי אילת

ממשלת ישראל אישרה סכום של 50 מיליון שקל לתכנון תוואי מסילת רכבת בין עפולה לחדרה (ציר מנשה). המסלול צפוי לקצר את הנסיעה מעפולה לתל אביב ל-40 דקות בלבד. המסילה החדשה תתחבר לחלק המזרחי של מסילת רכבת העמק שהחלה לפעול שוב באוקטובר 2016 ועד כה נסעו בה כשני מיליון נוסעים, 850 אלף מהם מתחנת עפולה. תוואי הרכבת טרם נקבע, וצוותי הניהול והתכנון יתאמו אותו עם עיריית עפולה.
לפני כשנתיים, בעת השקת פרויקט למשתכן בעפולה, ביקש ראש העיר יצחק מירון מראש הממשלה נתניהו לחבר את רכבת העמק לתל אביב. נתניהו הבטיח באותו מעמד למלא אחר מבוקשו של מירון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ראש העיר המשיכו בפעילותו בעניין ואף פנה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, בבקשה להאיץ את סלילת המסילה. "עפולה נמצאת בהתפתחות מואצת. שכונותיה מתרחבות באלפי יחידות דיור, בשכונות חדשות והצורך ברכבת ישירה מעפולה לתל אביב ברור ויהווה מנוע רב עוצמה", כתב מירון לכץ.
במשרד התחבורה מסרו אז בתגובה כי הפרויקט נמצא בתכנון וייצא אל הפועל כאשר יתוקצב. השבוע התבשרו כאמור בעיריית עפולה כי הממשלה אישרה 50 מיליון שקל לטובת העניין, שיהפוך את הנסיעה מעפולה לתל אביב למהירה יותר, ויפתח לנוסעים בכלי רכב פרטיים את האפשרות לנסוע ברכבת במקום לעמוד בפקקים בשעות העומס.
ראש העיר מירון ציין כי "יחד עם שדה התעופה המתוכנן ברמת דוד, לו אנחנו מייחלים, ועל רקע הצלחתה הגדולה של רכבת העמק, הצורך במסילה האמורה, שתרומתה ב