עפולה: עימות חריף בין תושבי רובע יזרעאל לתושב שמכר את ביתו לערבים

סוגיית הציביון בעפולה שוב עולה על סדר היום בבירת העמק. תושבי רובע יזרעאל ערכו אמש מפגן מחאה ספונטני מול ביתו של תושב השכונה, לדבריהם, משום ששמכר את ביתו לערבים. היום צפוי להיערך בסמוך לביתו מפגן מחאה נוסף. "יש פה סטטוס קוו וצריך לשמור עליו", אומרים דיירי השכונה

תושבים בשכונת רובע יזרעאל בעפולה ערכו אמש מפגן מחאה ספונטני וקולני מול ביתו של דייר בשכונה, שלדבריהם מכר את ביתו לזוג תושבים ערביים מהאזור. הידיעה על כך התפשטה כאש בשדה קוצים והובילה לתגובות חריפות וקיצוניות מצד התושבים.
התלהטות הרוחות הביאה גם להזעקת כוחות משטרה מהתחנה בעיר, בכדי להרגיע את המעורבים.
כזכור, לפני כשלוש שנים וחצי סערה העיר בעקבות רכישה של ערבים שטחים במורדות עפולה עלית, פרשה שזכתה לשם שכונת המריבה.
כעת נראה כי סוגיית הצביון שוב חוזרת לפרק, בעיקר על רקע הבחירות שבפתח.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"עסקה אחת כבר בוצעה וחייבים לעשות הכל כדי לבטל אותה ולעצור את התופעה עוד בהתחלה", אמרו אמש מספר מדיירי השכונה, “לא ניתן ולא נרשה שדבר כזה יקרה. ילדנו לא הפקר. אנשים שכחו שרק לפני שלושה ימים נדקרה פה צעירה תשע פעמים רק בגלל שהיא יהודייה. אין לנו רצון שעפולה תהפוך לנצרת עילית. לא חסר ברובע תושבים מנצרת עילית שהגיעו לעפולה לאחר שרצו לגור בעיר עם ציביון יהודי. יש פה סטטוס קוו ברור וצריך לשמור עליו. אין צורך למתוח את החבל".
היום צפויה להיערך הפגנה נוספת מול ביתו של הדייר, כשהמוחים מבקשים שיבטל את העסקה. בעל הדירה אמר כי הוא אינו מעוניין להתייחס לדברים.
בשעות אלה עורכת המשטרה סיורים בסמוך לבית