קולינרי: כשמזרח פוגש במערב

עם עיצוב מודרני וחדשני, ודגש על קונספט של אמנות ותרבות, לצד אוכל ערבי אותנטי מוקפד, מצליחה מסעדת "כיתאבון" לשלב בין מסורת לחדשנות ולהביא משהו מרענן לעיר נצרת. זהו הזמן להתאהב בה מחדש.

אל העיר נצרת שידועה בעושר ההיסטורי והקולינרי הצטרפה לפני כשנה מסעדת "כיתאבון" שאת תחילה דרכה החלה כבית קפה תרבות בלבד, ששם דגש על תרבות ואמנות, והיווה אבן שואבת ליוצרים ואנשי רוח בקהילה.
בעל המסעדה מוחמד עטיה, איש הייטק ובוגר הפקולטה למחשבים בטכניון, שחי שנים בתל אביב, והושפע מהאווירה האורבנית והחופשית שהיא משרה, ושאב את השראתו משם, רצה גם לתת במה לקולינריה איכותית ולהציע תפריט אוכל חדש ומגוון בדגש על מנות דגל מהמטבח הערבי המסורתי רב השנים. הניסיון לשלב בין הרוח, התרבות והאמנות לבין אוכל ערבי אותנטי מוקפד וחדשני, יוצר שילוב מיוחד שחוצה מגזרים.

הקומה התחתונה במסעדת כיתאבון. צילום: ליאור חורש
הקומה התחתונה במסעדת כיתאבון. צילום: ליאור חורש

כיאה לקונספט האמנותי נערכות תערוכות מתחלפות של אמנים מקומיים ואירועים מוזיקליים של נגני עוד וקאנון. שף המסעדה אמיר רסאן מוקלשי בעל וותק וניסיון של 14 שנה עם התמחות באוכל ערבי, הרכיב תפריט אקלקטי, החל מארוחות בוקר, סלטים וכריכים וכלה במנות עיקריות מהמטבח הערבי הנצרתי האותנטי שמתאפיין בחומרי גלם מקומיים, טריים ועונתיים. מנות הדגל הערביות כמו הכופתה, הערוסה, המוחמר והחומוס הביתי תופסות מקום של כבוד בתפריט שמתאים לכל חיך. מעת לעת מפליא השף בתבשילים כמו עלי גפן ממולאים, ומקלובה בהשראת אימו.

חזה עןף ממולא גבינה ערבית, אפוי בתנור עם רוטב טריאקי וזעתר. מוגש עם ירקות קלויים. צילום: ליאור חורש
חזה עןף ממולא גבינה ערבית, אפוי בתנור עם רוטב טריאקי וזעתר. מוגש עם ירקות קלויים. צילום: ליאור חורש

בין מגוון המנות ניתן למצוא את ארוחת הבוקר הנצרתית, גבינה ערבית, שתי ביצים קשות/מקושקשות, כדורי לבנה, שמן זית וזעתר, לחם טאבון וירקות חתוכים. (48 ₪).
כרובית מטוגנת על מצע חציל בעיטור טחינה ושום לצד עלים עונתיים. (41 ₪).
לעיקריות: סינייה כופתה, שכבת בשר עגל טחון אפוי בתנור עם תפו"א, עגבנייה, בצל ושמן זית, מכוסה בטחינה. (68 ₪).
צלעות טלה בגריל על מצע פריקי (110 ₪).  חזה עוף במילוי גבינה ערבית אפוי בתנור עם רוטב טריאקי וזעתר. (65 ₪); נתחי פילה על מצע חומוס הבית. (65 ₪), ועוד.

צלעות טלה בגריל לצד בטטה ופולי סויה. צילום: ליאור חורש
צלעות טלה בגריל לצד בטטה ופולי סויה. צילום: ליאור חורש

כמו כן מוצע תפריט יינות בוטיק ישראליים עשיר עם מגוון סוגי יינות אדומים ולבנים במחירים שווים. ניתן גם לרכוש בקבוק הביתה בהנחה של 15%. גם שמן זית איכותי, זיתים בלאדי וחמוצים מתוצרת המסעדה ניתן להשיג במקום.
גם בקונספט עיצוב המסעדה הושקעה מחשבה רבה ולצד אוכל מסורתי העיצוב הינו חדשני ומודרני המאופיין בעושר של חומרים, טקסטורות, צבעים אשר נוכחים בצורתם הטבעית בכול פינה במסעדה כמו: עץ, בטון, קש, עורות, זכוכית ומתכת. כל אלו יוצרים אווירה חמימה ומזמינה. המסעדה מחולקת לשניים. חלל תחתון וקומת גלריה שמתאימה לאירועים עד 50 איש.

מסעדת כיתאבון החלל תחתון. צילום ליאור חורש
מסעדת כיתאבון החלל תחתון עם גר המדרגות לגלריה. צילום ליאור חורש

המראה התעשייתי בא לידי ביטוי באלמנטים מתכתיים כמו גרם המדרגות והפרופיל הדומיננטי שעוטף את קומת הגלריה. את קירות המסעדה מעטרות תמונות של נצרת הישנה, וגופי התאורה המשקיפים מעל החלל הכפול וקיר המסך המתנשא לגובה שתי קומות מעצימים את תחושת החלל.
במהלך היום, קיר המסך שוטף את החלל באור טבעי, ובד בבד עם הרצפה המצוירת והמחוספסת, והצללים המשתקפים מכל עבר, מטשטש הגבול בין החוץ לפנים, מה שהופך את השהייה במקום לחוויה מרעננת ואחרת.

מסעדת כיתאבון, רח' אלבישארה 50, נצרת
שעות פתיחה: א'-ה': 09:00-20:00; ו'-שבת: 09-23:00
טל': 04-6800055; ניתן לחנות בחניון הסמוך לה בהנחה.