פרשת "חטופי תימן": בן עפולה נפגש לראשונה עם בני משפחתו הביולוגיים

"דמעה של אח": ערב מרגש נערך ביום ראשון בעפולה ובמרכזו פרשת חטופי תימן. ממלא מקום ראש העיר שלמה מליחי שאיבד את אחיו במהלך העלייה לישראל: "הסיפורים המרגשים והמצמררים באירוע הותירו אותי ואת הקהל פעור פה ועם דמעות"

ביום ראשון נערך בעפולה ערב מרגש שעסק בנושא ילדי תימן בלקן ומזרח. פרשת ילדי תימן החטופים שבה לאחרונה למרכז סדר היום הציבורי, התקשורתי והחברתי בישראל. הפרשה עוסקת בהיעלמותם של פעוטות בני עולים חדשים, בעיקר מיהדות תימן, בין השנים 1948–1954. מאות משתתפים הגיעו למפגש המרתק אותו הנחתה העיתונאית רינה מצליח, הפרשנית הפוליטית של ערוץ 2.
בין המשתתפים היו גם ממלא מקום ראש עיריית עפולה שלמה מליחי ויו"ר השדולה, למען חקר האמת – בפרשת ילדי תימן החטופים, ח"כ נורית קורן.
"היו אלה שעתיים וחצי גדושות של דיון וסיפורים מרגשים ומצמררים שהותירו את הקהל פעור פה עד לדמעות", סיפר מליחי בתום האירוע, "אני באופן אישי,

יהודה קנטור. התוודע לראשונה לקרובי משפחתו
יהודה קנטור. התוודע לראשונה לקרובי משפחתו

שאיבדתי אח בעליה ארצה הרגשתי את העוצמות של המפגש עם אנשים שאיבדו בני משפחה והגיעו מכל קצוות הארץ. הרבה תקוות היו בערב זה במיוחד לאחר שהוצגו שני מקרים של בנים שמצאו את בני משפחתם.
במהלך המפגש גם נדהמנו לשמוע מיהודה קנטור כי השבוע הוא נפגש לראשונה עם בני משפחתו הביולוגיים לאחר שעבר בדיקות ד.נ.א מקיפות ביותר".
במהלך האירוע נערך פאנל בהשתתפות עו"ד יוסי גמליאל מעמותת "חיים וקיימים" (פורום משפחות הילדים החטופים). עוד השתתפו בפאנל: ד"ר יגאל בן שלום, יו"ר האגודה לטיפוח חברה ותרבות, ד"ר עירית אמינוף מרצה לתלמוד ופעילה בנושא ילדי תימן, ויהודה קנטור בן מאומץ תושב עפולה שהתוודע כאמור השבוע לבני משפחתו הביולוגיים.
בטרם החל הפאנל נערכו בדיקות ד.נ.א לכל מי שהיה מעוניין במטרה לאתר בני משפחה. יאיר כתר, מנכ"ל עמותת דור לדור וצוותו המסור זכו לפרגון רב על ארגון האירוע.
על החלק האומנותי באירוע היה אמון הזמר סגיב כהן, בן עדה שריגש והנעים את הערב בשירתו הייחודית.

דרך צלחה: ראשי הרשויות והמועצות בעמק נכנסו לתפקידם

|