פאנל תפקידים לתפקידי קצונה והכנה לשירות משמעותי בקריית החינוך 'אורט' עפולה

במסגרת שיתוף הפעולה המתקיים בין קריית החינוך 'אורט' לבין מרכז הכנה לשירות משמעותי בצה"ל הפועל במחלקת נוער, התקיים, פאנל בעלי תפקידים צבאיים לטובת בוגרי שכבת יב'.

בפאנל השתתפו חיילים וחיילות המשרתים בצה"ל בתפקידים שונים כולל תפקידי פיקוד וקצונה, חטיבות חי"ר, משטרה כחולה, חיל חינוך ועוד.
חשיבות קיום הפאנל הינה לעודד את בני הנוער המועמדים להתגייס לשירות הביטחון, להתכונן מראש לתהליך הגיוס הצבאי, ולהפיק מתקופת השירות במסגרת הצבאית את המיטב להתפתחות האישית, והיכולות של כל מלש"ב בעקבות עשיית שירות משמעותי.
כ- 150 תלמידי שכבת יב' של תיכון אורט, נכחו בפאנל והיו מרותקים לשמוע על מסלולי הגיוס לחיילות שונים, על ההתמודדות עם דילמות לגבי שיבוצים לתפקיד שלא חפצו בו והתהליך לשינוי שיבוץ וסוגיות נוספות השייכות למיונים ותהליכים מול לשכת הגיוס האזורית.
את הפאנל העבירו רכזת הכנה לצה"ל במחלקת נוער וחיילי פרק המשימה הפועלים במסגרות החינוכיות בעיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בסיום הפאנל ניתנה ההזדמנות לבני הנוער לשאול את המשתתפים שאלות הקשורות לשירות הצבאי ועל המסלולים המיועדים לתפקידי פיקוד וקצונה.
כמו כן הציגה רכזת המרכז לכלל התלמידים שנכחו באולם את השאלה, "מי מהם היה מעוניין לצאת למסלול קצונה"? כשמעל מחצית מהנוכחים, הרימו את ידם והביעו עניין ונכונות.
מרכז הכנה לצה"ל עומל בימים אלה על פתיחת קבוצת נבחרת לקצונה, שתעבור הכשרה  לקראת מסלול היציאה לקצונה במסגרת הצבאית. פאנל התפקידים וחשיפת הנבחרת לקצונה הנו תוצר של שיתוף פעולה פורה ומוצלח המתקיים בין  אורט ומחלקת נוער בעיריית עפולה.
הפאנל הנו השלב הראשון בתוכנית הכנה לצה"ל, המתקיימת בסינרגיה מבורכת בין שתי המסגרות החינוכיות, בהובלת שרית טישלר, הרכזת החברתית של תיכון אורט וקטיה בנבניסטי, רכזת הכנה לצה"ל במחלקת נוער.