עפולה: פרידה אחרונה משורקה (שרה) פרומרמן

שורקה ז"ל גידלה וחינכה ילדים כייעוד המרכזי בחייה. ב-15 השנים האחרונות התנדבה ביד שרה, עד ימיה האחרונים

בני משפחה, מאות חברים ומוקירי זכרה של שורקה שרה פרומרמן, אשת חינוך ומתנדבת שנים רבות בארגונים שונים ליוו אותה ביום רביעי שעבר בדרכה האחרונה בבית העלמין בעפולה. פרומרמן ז"ל הלכה לעולמה בגיל 81.
שורקה נולדה בתל אביב, בת בכורה להורים שעלו לארץ כציונים בשנות ה-30 המוקדמות.
בשנת 1958 היא נישאה לדני, יליד שפיים, הקיבוץ בו נולדו שניים מילדיהם: רון ונחמה. שורקה למדה חינוך לגיל הרך, ומיום שסיימה לימודיה ולאורך שנים- זה היה ייעודה המרכזי. תחילה בבית הילדים בקיבוץ ובהמשך בגן הפרטי שהקימה בביתה בגבעת המורה, השכונה אליה הגיעה המשפחה בשנת 1962. בשכונה נולדה בתם הצעירה של בני הזוג- איריס.
במשך עשור שנים נתנה שורקה אהבה ללא גבול לפעוטות שהתחנכו אצלה בגן ולאחר מכן- לפעוטות במעון "ויצ"ו" בגבעת המורה שם עבדה עוד כ-10 שנים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחרי שני עשורים של עבודה כספרנית במכללת "עמק יזרעאל", היא יצאה לגמלאות, אולם המשיכה להגיע לספריה כמתנדבת. לפני כ-15 שנים התחילה שורקה להתנדב ב"יד שרה" בסניף עפולה, שם התנדבה ממש עד לימיה האחרונים.
במהלך השבוע האחרון פקדו את ביתה מנחמים רבים, שסיפרו למשפחה בהתרגשות גדולה, כל אחד את סיפורו על שורקה ז"ל. שורקה נגעה בליבם של רבים. לכל אחד נתנה הרגשה שהוא אחד ויחיד עבורה. חברים של נכדיה אמרו שהייתה להם כסבתא. קהילת עפולה הוסיפה כי שורקה ז"ל ודני גידלו משפחה לתפארת שערכי הנתינה והאהבה לכל אדם באשר הוא- היו כנר לרגליהם.
יהי זכרה ברוך.