עפולה: מעצמת סלב'ס

הם מככבים על הבמות הכי גדולות, בתיאטראות הכי יוקרתיים ו'בפריים טיים' של הערוצים הכי נצפים ופולאריים. מערכת "עמקניוז" בפרוייקט זוהר ונוצץ מציגה לכם את רשימת הידוענים שנולדו, גדלו, התחנכו ופרצו היישר מבירת העמק- אל לב המיינסטרים בישראל. זהירות, ספויילר: גם שלמה ארצי ושרית חדד ברשימה

לפני מספר ימים נפתחה ברשת הפייסבוק קבוצה חדשה תחת השם "נוסטלגיה במיטבה- רק עפולאים יבינו". פוסט שהעלה הגולש חן כהנא, בנוגע לעפולאים מפורסמים, 'שבר' את הרשת וזכה לאינספור תגובות.
מערכת "עמקניוז" בפרוייקט מיוחד ומורחב מביאה לכם את הרשימה המלאה של הידוענים שנולדו, גדלו ופרצו את גבולות העיר, לעבר הצלחה מסחררת על במות ישראל, במדורי הרכילות והברנז'ה ובזירות מתוקשרות נוספות.

שלמה ארצי בעפולה צילום דוברות עיריית עפולה
נולד בעפולה: שלמה ארצי בהופעה בבירת העמק. צילום: דוברות עיריית עפולה

• מוזיקה

הראשון הוא הזמר הלאומי שלמה ארצי, שנולד בעפולה אך לא גדל בה, אלא במושב אלוני אבא בעמק יזרעאל. כוכבת מזמרת נוספת בקנה מידה שלו ושגדלה בעיר עד גיל 4 היא שרית חדד, שרפטואר הלהיטים שלה ממשיך לגדול מדי שנה בשנה.

מוש בן ארי. צילום: ליאת שניטמן
גדל והתחנך בעפולה: מוש בן ארי. צילום: ליאת שניטמן

נשארים במוזיקה: מוש בן ארי, מהזמרים המובילים בישראל הוא אחד הזמרים המזוהים ביותר עם העיר. בן ארי גדל והתחנך בעיר עזב אותה יחסית בגיל מאוחר, בדרך להצלחה מסחררת. ברשימה המכובדת הזו גם נעם חורב – פזמונאי ישראלי, זוכה שני פרסי אקו"ם בשנת 2011 ופרס אקו"ם שלישי בשנת 2014.

חם אמסלם
במרכז חן אמסלם.

• משחק ותיאטרון

פה הרשימה מרשימה בכל קנה מידה. יובל סגל ששיחק בעשרות סדרות ותוכניות ('קצרים', 'פרשת השבוע', 'פלפלים צהובים', 'טקסי דרייבר ו'פאודה'), דרור קרן שגדל בגבעת המורה, יעקב בודו מתאטרון היידיש שאף הכיר את אשתו אסתר בעפולה עלית, חן אמסלם שזכורה מ"זגורי אימפריה", והכוריאגרף חיליק כהן שכיכב בסדרות רבות בפריים טיים של ערוץ 2. עוד ברשימה: אורי פסטר, במאי תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע, מחזאי, תסריטאי וסופר ישראלי והשחקנית המוערכת רמה מסינגר ז"ל.

ארז אדלשטיין
ארז אדלשטיין

• ספורט

בין הספורטאים המובילים שניפקה העיר אפשר למצוא את גולן מלול ועמי אזולאי, שמלבד שנים ארוכות בהן שיחקוהשניים בליגת העל, מחזיקים בהופעות בנבחרת ישראל. אליהם מצטרפים גם הכדורסלן אור איתן, וכמובן המאמנים הבכירים יוסי הררי וארז אדלשטיין, עד לא מכבר מאמן נבחרת ישראל.

דודו כהן. צילום: ינאי יחיאל
דודו כהן. צילום: ינאי יחיאל

• טלויזיה וריאליטי

את הפסגה בכל הנוגע לטלוויזיה בפריים טיים תופסת נגה ניר נאמן, שמכבבת בערוץ 10 מזה שנים ונחשבת לאחת מכתבות הצרכנות המובילות בישראל. אחריה חרך לאחרונה את המסך הקטן דודו כהן או בשמו המוכר יותר "דודו כהן מעפולה”. אחרי שכיכב באח הגדול 7 ובגולסטאר הבליח כהן שוב על המסך לאחרונה, כש"יצא מהארון" בתכנית ה"קופסא". כוכבי ריאליטי נוספים מעפולה שנצפו על המסך בשנים האחרונות: אוהד אלישע בכוכב נולד, וקארין כהן ודלית זריהן ב"דוגמניות".

ח"כ ושר לשעבר אלי אפללו. צילום: ויקיפדיה
ח"כ ושר לשעבר אלי אפללו. צילום: ויקיפדיה

• ולסיום סיומת

מלבד תעשיית המוזיקה והטלוויזיה צמחו דמויות נוספות שזכו לחשיפה תקשורתית לא מעטה. בינהם: תיאודור אור, המשנה לנשיא בית המשפט העליון ושופט בית המשפט העליון לשעבר. גם בפוליטיקה הארצית יצאו מבירת העמק פוליטיקאים ושרים: ראש העיר לשעבר עובדיה עילי ששימש כח"כ, וכסגן יושב ראש הכנסת, וסגן שר הביטחון ואלי אפללו שכיהן כח"כ ושר לקליטת עלייה. ובל נשכח את ח"כ לשעבר, ח"כ לשעבר רונן הופמן, והאלופה במיל' והראשונה בצה"ל – אורנה ברביבאי. ויש גם שרים .

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|