עמק יזרעאל: "סלפי" עם "בוגי"

אורח בכיר בכפר הנוער נווה עמיאל בעמק יזרעאל: משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שדיבר עם התלמידים על יחסי הון שלטון, פרשת החייל אלאור עזריה ומנהיגות. צילום: דיאנה חן

משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר ביקר לפני מספר ימים בכפר הנוער "נוה עמיאל" בעמק יזרעאל השייך למינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער.
יעלון נפגש עם חניכי הכפר והצוות, סיפר על הדרך שעבר בצבא עד שהגיע לתפקיד הרמטכ"ל, על תפקידו בהנהגה הציבורית וכן על תרומה אישית לחברה ולמדינה, מנהיגות ערכית ושליחות ציבורית.
חניכי הכפר הפנו ליעלון שאלות מעניינות בנושאים אקטואליים בוערים שעל סדר היום הציבורי כמו פרשת נוני מוזס וראש הממשלה נתניהו
ופרשת החייל אלאור עזריה שעניינה מאד את החניכים שעתידים בקרוב להתגייס לצה"ל. בהקשר זה אמר יעלון: "החייל עשה מעשה שלא ייעשה וההחלטה להעמידו לדין היתה מוצדקת".
בנוסף, החניכים הפנו ליעלון שאלות אישיות כמו מה מחזיק אותו ברגעי משבר ומה הדבר הראשון שהיה עושה לו היה ראש ממשלה.
"מניסיוני בצבא אני יכול להגיד שהחינוך הוא בראש סדר העדיפויות. זאת המשימה החשובה של ימינו, ואגלה לכם שרציתי להיות שר החינוך", אמר יעלון.
כפר הנוער נווה עמיאל שוכן במושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל ומהווה בית חם ואוהב לכ-70 נערים מכתה ט'-י"ב. כפר הנוער הינו כפר חינוכי המיועד לנערים מכל המגזרים (חרדי, דתי לאומי ומסורתי) שנשרו מהמסגרות הקונבנציונאליות.