עמק יזרעאל: סוכות של שלום תרבות ואחווה

המועצה האזורית מקיימת בשיתוף היישובים עשרה ארועים של קירוב לבבות וקיום משותף מכבד ומשתף. במהלך חג הסוכות יארחו עשרה יישובים בעמק יזרעאל שכנים מיישובים ערביים לפעילויות משותפות בסוכות היישוביות. הכניסה לכל הפעילויות חופשית והציבור מוזמן. המחשה: ארכיון

במסגרת הפעילויות: בית האמנויות בגניגר יארח את השכנים מנצרת לפעילות יצירה משותפת ולמופע שירה ונגינה, בגבעת אלה יארחו תושבי היישוב את השכנים מעילוט וזרזיר ויהנו מפעילות מרתקת של השחקן עידן מירון.
בבית לחם הגלילית יתקיים הפנינג לכל המשפחה ופיקניק משותף. בשריד ובשמשית, יתארח נגן העוד ג'ורג' סמעאן במופע. בגבת, קהילת היישוב וקהילת ניגון הלב יקיימו ערב חגיגי של מפגש, שירה ותקווה לשלום. בסוכה יתארחו נציגים של תנועת "נשים עושות שלום", הקהילה הנוצרית "המלאך גבריאל" ממגדל העמק, הקהילה הסופית מנצרת ועילוט ונציגים משפרעם.
בעין דור, יתקיים הפנינג של יצירה משותפת של תושבי הקיבוץ והאזור יחד עם השכנים מכפר נין, מסר ושיבלי. בחנתון, תתקיים הרצאה של הצלמת עדי סגל שתספר ותציג צילומים וסיפורים של התיישבות בדואית לא מוכרת.


 "סוכות הוא חג של הכנסת אורחים – אושפיזין בסוכה, אנו שמחים וגאים לארח את שכנינו לסדרה של ארועי תרבות, מפגש ואחווה. נמשיך לקדם את הקשרים ההדוקים והטובים בינינו לבין שכנינו


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בארוע יתארחו השכנים מכפר מנדא. במרכז המבקרים של תחנת הרכבת ההיסטורית בכפר יהושע, יתקיים אירוע הוקרה לעדה הבדואית ותרומתה למדינה, בהובלת המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. הארוע יכלול מפגש חברתי, סרט, הרצאות ושירה בדואית. בתמרת, יארחו בסוכה הקהילתית לארוחת ערב משותפת את היישובים השכנים יחד עם תנועת "צועדים יחד לעתיד משותף" וקבוצת "גשר לקשר" מבית זרזיר.
הכניסה לכל האירועים חופשית והציבור מוזמן.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, המוביל בשנים האחרונות את נושא הקיום המשותף והמכבד במגוון פעילויות, ספורטיביות, תרבותיות, חינוכיות ועוד, אמר השבוע: "סוכות הוא חג של הכנסת אורחים – אושפיזין בסוכה, אנו שמחים וגאים לארח את שכנינו לסדרה של ארועי תרבות, מפגש ואחווה. נמשיך לקדם את הקשרים ההדוקים והטובים בינינו לבין שכנינו. בעמק שלנו, קיום משותף הינו מציאות יום יומית מבורכת".