סלילת קו רכבת מעפולה לתל אביב: התוכניות נחשפות

שר התחבורה ביקר ביום חמישי בעפולה ובשיחה עם הפעילים וממלא מקום ראש העיר שלמה מליחי הוא חשף את התוכניות למסילת עפולה- תל אביב שתתחבר עם התחנה במושב כפר ברוך. צילום: ששון תרם

כ-75.000 נוסעים עושים לאורך החודשים האחרונים שימוש בקו רכבת העמק מבית שאן לחיפה, כך עדכן השבוע ראש העיר יצחק מירון. לצד ההצלחה של המסלול שוקדים במשרד התחבורה, כך סיפר השר הממונה ישראל כץ, על תוכניות עתידיות לסלילת קו ישיר מעפולה לתל אביב. על פי התכניות שחשף השר ביום חמישי האחרון במפגש עם כמאה פעילי ליכוד בעפולה ועם יו"ר הסיעה שלמה מליחי, הקו צפוי לעבור דרך התחנה במושב כפר ברוך שבעמק יזרעאל ומשם היישר לעיר ללא הפסקה.
"אני המון זמן בקשר עם שר התחבורה ישראל כץ בנושאים שקשורים לתחבורה בעיר ובעמק", אמר השבוע מליחי, ממלא מקום ראש העיר, "שוחחתי עימו ארוכות על הצורך של רבים מתושבי העיר והעמק בהפעלת קו רכבת ישיר מעפולה, לחיפה ומשם ישירות לתל אביב, בלי להחליף רכבת אחרת. מיותר לציין שזה יחסוך לתושבים שעובדים במרכז הארץ המון זמן.

שלמה מליחי והשר כ"ץ
שלמה מליחי והשר ישראל כץ, ביום חמישי בעפולה

השר הבטיח לקדם את הסוגיה כבר בהקדם. מעבר לכך שוחחתי עימו אישית וגם במהלך הכנס על הכוונה להקים קו רכבת ישיר מעפולה לתל אביב. השר ואנשי צוותו המקצועיים שיתפו אותנו שיש כרגע במשרד תוכניות לקידום קו שכזה, עם חיבור באזור חדרה. ברור שזה לא יקרה ביום אחד וההערכה שלי שנדרשות מעל חמש עד עשר שנים להשלים פרוייקט עצום שכזה.
אבל העבר הוכיח שברגע שהשר כץ מסמן פרוייקט הוא משלים אותו בהצלחה ורכבת העמק היא ההוכחה המוחשית לכך"
גם ראש העיר יצחק מירון התייחס לכוונה העתידית וכתב בפוסט בפייסבוק: "אנו מודים לשר התחבורה ישראל כץ על היוזמה המבורכת להקמת והפעלת רכבת העמק – ועל הבטחתו לקדם רכבת ישירה מעפולה לתל אביב", כתב מירון.