"סירי לידה": נשים מכפר יחזקאל מסייעות בבישולים עבור יולדות טריות

פרוייקט סולידארי קהילתי במושב כפר יחזקאל שבגלבוע מעניק בשנים האחרונות תמיכה לאמהות לאחר לידה ולבני המשפחה. אחרי ריכוז הצרכים ב"חמ"ל הוירטואלי" בוואטסאפ המושבי, מגיעים סירי בישול ריחניים עד לפתח ביתן של הנשים שכל כך זקוקות לתמיכה בתקופה הרגישה והמתישה- שלאחר הלידה. לצד הנשים הקבוצה מסייעת גם למשפחות אבלות ולחולים במחלות קשות וממושכות

"סירים באהבה", הוא שמו של פרויקט ייחודי ומעצים לתמיכה בנשים אחרי לידה הפועל בהצלחה מזה כשנתיים וחצי במושב כפר יחזקאל שבשטח שיפוטה של המועצה האזורית גלבוע. במסגרת המיזם מבשלות נשים מהמושב תבשילים חמים, בריאים ומזינים עבור אמהות טריות שמתאוששות מלידת ילדיהם ומצויות בתקופה מאתגרת ורגישה, הן פיזית והן נפשית. הסיוע בבישולים מסייע ליולדת ובמקביל גם ליתר בני המשפחה.

מנות מזינות וחמות בדרך ליולדות כפר יחזקאל
מנות מזינות וחמות בדרך ליולדות כפר יחזקאל

הפרוייקט החל כחלק מפעילות וועדת חברה ורווחה לפני כשנתיים וחצי", סיפרו אפרת מור, חן לוין-שליידר ומיכל מטוס, חברות בקבוצה ובוועדת המושב, "בשלב ראשון פתחנו קבוצת ווטסאפ עם מתנדבות. מאז, בכל פעם שיש לידה במושב או חלילה פטירה וישיבה של 'שבעה' במושב, אנחנו משוחחות עם המשפחה ומבררות האם ירצו להיעזר בנו. העזרה היא בבישולים: ליולדת לרוב פעמיים בשבוע במשך 7-8 פעמים, ולמשפחה האבלה כל יום במשך ימי השבעה. סוג האוכל ניתן בהתאם להעדפת המשפחה במידה וישנה כולל מנות צמחוניות, טבעוניות, אוכלי כל, קינוחים ועוד. הרעיון הוא לפנק את המשפחה לאחר לידה או לדאוג לבני המשפחה האבלה שבמקרים רבים מארחים בעצמם את המבקרים ולא תמיד יש להם אוכל מסודר ומבושל. במידה והמשפחה מעוניינת ב'סירים', אנחנו מפרסמות בקבוצת הווטס-אפ ומבקשות מתנדבות. ברגע שישנן מספיק מתנדבות, אנחנו מפרסמות מי תכין מה, מתי ויוצאים לדרך. בנוסף היו מקרים בהם נעזרנו בקבוצת ה"סירים באהבה" גם בעזרה בבישולים למשפחות שאחד מבני המשפחה סבל ממחלה ממושכת וחמורה”.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי אפרת, חן ומיכל למיטב ידיעתן המודל הקהילתי-קולינארי מתקיים גם ביישובים אחרים ליולדות, אך לא בשילוב עם האבלים והחולים.
"התגובות שאנו מקבלות מהתושבים הנהנים מהבישולים מאוד חמות ונרגשות", הסבירו חברות הכוח הנשי שזוכות לתמיכה גם מבעליהן וגברים נוספים במושב, ”העזרה, הפינוק ותשומת הלב נוגעים ללב, יחד עם ההירתמות המהירה של מתנדבות בכל פעם. מושב כפר יחזקאל גדל מאוד בשנים האחרונות, הן באמצעות תושבים המתגוררים בהרחבות והן על ידי תושבים שמגיעים ומשכירים דירות. לכן, נוצר מצב שמיישוב קטן שכולם מכירים אלו את אלו – הפכנו ליישוב גדול ולקהילה בה לתושבים לא תמיד יש היכרות זה עם זה. במהלך הזמן מצאנו כי פרוייקט הסירים מוביל להיכרות חדשה בין התושבים הותיקים והחדשים ולתחושה כי הקהילה מקבלת אותם אל חיקה”.

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|