נצרת עילית: בשורה משמחת לתושבים בעלי מוגבלויות בעיר

לאחר שנים רבות שתושבים בעלי מוגבלויות בעיר נדחקו לפינה, בעירייה שינו גישה וקבלו החלטה להשקיע בהנגשה בעיר

בשורה משמחת לתושבים בעלי המוגבלויות בנצרת עילית שעד כה נדחקו לפינה ולא עמדו בראש סולם העדיפויות בקרב מקבלי ההחלטות. לראשונה מזה שנים העירייה מקצה תקציבים מיוחדים לטובת הנגשת מוסדות ציבור ותשתיות במסגרת תכנית עירונית כוללת להנגשת כל המרחב הציבורי במספר שלבים  במהלך השנים הקרובות.
"בלתי אפשרי להנגיש את כל העיר מהיום למחר, מדובר בתהליך שדורש זמן וכרוך בתקציבי ענק אבל הנושא נמצא בסדר העדיפויות ומטופל במלוא האחריות והרצינות" אמר ראש העיר רונן פלוט וציין כי בישיבת המועצה האחרונה שהתכנסה ביום רביעי שעבר אושר תקציב על סך 228 אלף ₪ לטובת הנגשת בי"ס "יודפת". כמו כן ציין כי בחודשים האחרונים בוצעה הנגשה בי"ס חב"ד ובמבנה הותקנה מעלית לטובת תלמידה עם מוגבלות, בית הכנסת לעדה האתיופית בבי"ס "קשת" הונגש אף הוא במסגרת עבודות השיפוץ הנרחבות שבוצעו בו וכן בית יד לבנים בו הותקן מעלון לנכים ובניין העירייה בו הותקנה מעלית מונגשת.
בימים אלה מתבצעות עבודות להנגשת המרכז הקהילתי בשכונת הכרמים ובהמשך יונגש היכל ברקוביץ. ראש העיר פלוט ציין כי פרויקט ההנגשה כולל את כל המבנים הישנים אשר בתקופת בנייתם לא הייתה חובת הנגשה על פי חוק. "כל הפרויקטים שמתבצעים כיום מונגשים כך שאני מעריך שבתוך מספר שנים כל המרחב הציבורי בנצרת עילית יהיה מונגש ולא רק לנכים ובעלי מוגבלויות אלא גם לקשישים ולעגלות תינוקות".