נחושים: 21 נכים צלחו לראשונה את הכינרת

21 נפגעי חוט שדרה, המתניידים בשגרת יומם על גבי כיסאות גלגלים ואמצעי עזר מגוונים, צלחו את הכינרת על גבי קיאקים. אחת המשתתפות: "לאחר 45 שנה שיכולתי רק לראות את הכינרת מרחוק, בפעם הראשונה אני חשה ממש את המים. זה מדהים". צילום רשות הכנרת

אירוע מרגש במיוחד, התקיים ביום חמישי האחרון, בחוף שקמים של איגוד ערים כינרת, כשקבוצה של 21 נכים מעמותת נחו"ש (נפגעי חוט שידרה), המתניידים בשגרת יומם על גבי כיסאות גלגלים ואמצעי עזר מגוונים, צלחו את הכינרת על גבי קיאקים, כחלק 'ממסע מסוגלות', אותו מקיימת העמותה בצפון הארץ כשהפעילות המרכזית והמאומצת פיזית כוללת את צליחת הכינרת ומסע ב'שביל סובב כינרת' בהדרכת מדריכי רשות הכינרת.
חוף שקמים הינו חוף 'הנגיש במלואו' ומעניק מכלול שירותים ייחודי עבור בעלי מוגבלויות וכולל: חניה הכוללת רמפות, שירותים ומקלחות נגישים, שביל נגיש המקשר בין החניה לחמש פינות פיקניק ייעודיות המותאמות גם הן לנכים באזור רחב ומוצל, כיסאות גלגלים אמפיביים לשימוש במים ורמפת ירידה לחוף, המתחברת לשביל נגיש, נייד, המגיע עד לקו המים. השביל הנייד מתקפל וניתן להזזה בהתאם לשינויי המפלס.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הקבוצה הגיעה לכינרת בשעות הבוקר באוטובוס מיוחד, המצויד ברמפה להורדת כיסאות גלגלים. לאחר התארגנות קצרה עברו לכיסאות אמפיביים המאפשרים נגישות וציפה במי הכינרת (כיסאות שימוש נכים לאורך כל עונת הרחצה בחופי איגוד ערים כינרת). באמצעות שביל מיוחד ומונגש בחוף, נוידו לקו המים ומשם על גבי קיאקים צלחו את הכינרת, בחתירה לאורך 4 ק"מ,עם מצב רוח מרומם והתרגשות מהגשמת החלום.
איילה כץ, המכהנת גם כיו"ר נגישות בפתח תקווה, שהשתתפה בפעילות אמרה בהתרגשות: "לאחר 45 שנה שיכולתי רק לראות את הכינרת מרחוק, בפעם הראשונה אני חשה את מי הכינרת ממש. יש כאן נגישות של 100 אחוז, פשוט מדהים. כל כך קשה לנו להגיע ולטייל באתרי תיירות, הרבה גופים ואתרים מבטיחים לדאוג לנגישות ולא עושים זאת, לצערי עדיין קיים חוסר מודעות לכל נושא הגישות ואני חושבת שחוף שקמים של איגוד ערים כינרת הוא מודל ודוגמא לכל החופים בארץ".

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|