מתנתקים מהאייפון- מתחברים לאדמה: ביה"ס של "השומר החדש" ייפתח בעמק יזרעאל

החינוך החקלאי חוזר: השומר החדש מרחיב את ביה"ס החקלאי שלו גם לצפון ומשיק רשת בתי ספר חקלאיים, בין היתר בקיבוץ עין דור. צילום: השומר החדש

לאור ההצלחה של הקמפוס החקלאי בערבה "אדם ואדמה" של השומר החדש, יפתחו כבר בשנת הלימודים הקרובה שני בתי ספר נוספים בעמק יזרעאל ובגולן. תכנית "אדם ואדמה" הוקמה ע"י השומר החדש לפני כ-4 שנים בחצבה שבערבה. התכנית התנהלה כפנימייה חקלאית שהוקמה מתוך צורך לסייע לחקלאים הנמצאים בתקופת משבר. לאור ההצלחה של הקמפוס הראשון בערבה ייפתחו כאמור תכניות נוספות בצפון הארץ בשנת הלימודים הבאה (תש"פ) בעמק יזרעאל ובגולן. מדובר בתכנית המשלבת עבודה חקלאית לצד לימודים לבגרות מלאה ותוכן ערכי לתלמידי כיתות ט'-י"ב. התכנית מאפשרת בחירה בין מסגרת פנימייתית ליומית ותקלוט גם את ילדי האזור. את בית הספר הקים עמית מאיר חבר השומר החדש.

מאיר, מייסד תיכון אדם ואדמה של השומר החדש: "אנו מקימים רשת של בתי ספר שתחבר את הנוער מחדש לאדמה, לחקלאות ולמדינה, שתפתח את הדור הבא של המנהיגות והחקלאות בישראל. בתוך 5 שנים אנו שואפים להקים כ-10 בתי ספר ובמקביל להיכנס לכפרי הנוער החקלאיים ולהחזיר את החינוך החקלאי, לגדל את המנהיגים הבאים כמו שצמחו יצחק רבין, שמעון פרס, יגאל אלון וחקלאים רבים שהיום מהווים עוגן להתיישבות. אנחנו מאמינים שעבודת האדמה והעצמאות לה נדרשים התלמידים, מחשלים ומעניקים מיומנויות וכלים לחיים, וכך מונחלים לכל אחד ואחת ערכי בגרות, אחריות ומנהיגות".

"החבר'ה שבעים מהשתייכות ווירטואלית"

בקיבוץ עין דור יפתח הקמפוס השלישי של השומר החדש כחלק מהתפיסה להחזיר את בני הנוער בעמק לחיים חלוציים וחינוך לערכים של התיישבות וחקלאות. התכנית תיפתח למרגלות הר תבור ע"י קבוצת יזמים מכפר תבור ובראשה שכניה זיוון, תושב כפר תבור שאומר: "בשיחות, במפגש יומיומי, במה שלא נאמר – ראיתי את הצמא של התלמידים שרוצים להרגיש שייכים, להיות חלק ממשהו גדול ולהיבנות מתוכו. החבר'ה שבעים מהשתייכות ווירטואלית, מחפשים משימה אמתית. כזו שלא נשארת בין ארבעת קירות הכיתה. מתוך חוויה אישית כעובד כפיים וחיבור חזק לארץ התחברתי למהלך הפשוט והבריא של אדם ואדמה. לחינוך אחר שרואה בעמל ובפשטות, בהתגברות, בשקט ובעיקר בשייכות את המפתח להצמחת האישיות".

במסגרת הלימודים בבית הספר של השומר החדש במהלך השנה עובדים התלמידים בענפי חקלאות שונים. במקביל לעבודה החקלאית התלמידים לומדים לבגרויות הכוללות את כל מקצועות הליבה והרחבה במגמת חקלאות ופיזיקה. בשעות אחר הצהריים עוברים התלמידים תכני העשרה מגוונים: לימודי יהדות וציונות, אימוני כושר קרבי, טיולים בארץ, דינמיקה קבוצתית, התנדבות בקהילה (אפשרות להדריך בתנועת נוער), שיעורי ערבית ואסלאם, חוגי מלאכה, אומנויות לחימה ועוד.

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|