משחק או תעלול? הליצנים שמפחידים את ילדי עפולה

הורים רבים ברחבי בירת העמק מספרים בימים האחרונים על חשש אמיתי של ילדיהם בעקבות סיפורים על נוכחות של ליצנים מאיימים ברחבי העיר. במשטרת ישראל אומרים: "לא הגיעו אלינו פניות או תלונות. איתרנו נערים משחקים עם תחפושת של ליצן, אך אין בזה שום בעיה או עבירה פלילית". המחשה: באדיבות אתר פיקסה ביי

רשתות הפייסבוק והוואטס אפ של הורים לילדים ברחבי בירת העמק לא מפסיקים לזמזם במרוצת הימים האחרונים, לא בשל איומי טרור או בעיות פדגוגיות כאלה ואחרות אלא בעקבות גל שמועות הנוגע ל…ליצנים מאיימים המסתובבים ברחבי העיר ומפחידים ילדים.
"הילדים שלי נורא היסטריים מכל הסיפור הזה", אמרה אמא לילד בעפולה. אמא נוספת סיפרה: "הובא לידיעתי שבימים האחרונים הילדים מעבירים בקבוצות הווטסאפ סרטונים מפחידים על 'ליצנים' מפחידים שמסתובבים בעפולה. לדעתי מגפת הסרטונים והחששות שעלו בהמשך באו בעקבות סרט אמריקאי שיצא לאקרנים שנקרא ״זה״ והוא סרט אימה על ליצן שתוקף. אולי כדאי לערב את המשטרה בעניין, זה מפחיד מאד. אנשים לא נורמאליים זה ממש הכניס את הילדים לפחדים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


א', ילדה בת 12 סיפרה היום לעמקניוז: "הליצנים הפכו לשיחת היום בבית הספר. מדברים על הנוכחות שלהם בעיקר בשכונת רובע יזרעאל, השכונה המערבית וגבעת המורה. אני אישית פחות מפחדת אבל אחותי הקטנה ממש מפוחדת".
במשטרת ישראל אמרו היום כי לעת עתה לא הגיעה תלונה כזו או אחרת מתושבי העיר. בתגובה רשמית אמרו במשטרה: "ככל הנראה נוצר גל שמועות בעקבות צפייה בסירטון של ליצן עם תחפושת. למרות שלא הגיעו תלונות ערכנו מספר בדיקות ואיתרנו מספר נערים עם תחפושת של ליצן. הם ציינו שהם רק משחקים עם התחפושת להנאתם. כמובן שאין בכל עבירה פלילית. למרות זאת הסברנו להם ולהוריהם את הרגישויות בעת הנוכחית ובעקבות הסרט והסרטון שהופץ ברשת. מעבר לכך הכול בגדר שמועות".

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|