"מישהו לרכב איתו": אתגר הרכיבה של רותי וליאת ממגדל העמק

רותי בן מויאל וליאל בן סימון, שני לקויי ראייה ממגדל העמק נעזרים בחמישה מתנדבים ו״חורכים׳ קילומטרים רבים באופני ה״טנדם״ שלהם. סיפור מתגלגל

עיניים לשניים: בתזמון מדויק לחודש הפעילות למען שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות, מציינים בימים אלה רותי בן מויאל וליאל בן סימון, תושבי מגדל העמק הסובלים מעיוורון, שנתיים בתכנית רכיבה על אופניים לאנשים עם מוגבלות של עמותת "אתגרים".
בן מויאל ובן סימון נעזרים בחמישה מתנדבים, סנדרה ארגמן, בת שבע בניסטי, אפי זמיר, עדי ארגמן ואבי תורג'מן, אף הם ממגדל העמק ומשתייכים למערך ההתנדבות העירוני, המלווים אותם מדי שבוע לאורך השנתיים, כל אחד בתורו, כדי לאפשר להם להשתתף בפעילות האתגרית. חמשת המתנדבים מתפנים מכל עיסוקיהם ולמשך חצי יום משמשים לרותי וליאל עיניים רואות בדרכם לפעילות הכוללת רכיבה על אופניי "טנדם" המיועדים לשני רוכבים או יותר, היושבים זה מאחורי זה ותורמים יחד את הכוח להנעת האופניים. מדובר בפעילות נכים בספורט הרכיבה – למשל אנשים עם עיוורון או אנשים עם לקות ראיה, הרוכבים מאחורי רוכב קדמי רואה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לעמותת "אתגרים" נוסדה בשנת 1995 במטרה לקדם אנשים עם מוגבלויות לעבר מיצוי יכולות ושילוב חברתי באמצעות ספורט ופעילות אתגרית. בטבע. אתגרים פיתחה תורה שיקומית ייחודית פורצת דרך, המשתמשת בענפי עמותת "אתגרים" פתוחה לכלל ציבור האנשים עם הצרכים המיוחדים ופיתחה, לראשונה בישראל, מגוון ענפי ספורט המותאמים לציבור עם הצרכים המיוחדים: אופניים (טאנדם, יד, תלת), פארקי חבלים, ריצה והליכה, שייט, צלילה, קארטינג, טיולי אתגר, סקי מים, קיאקים וג'יפים.
אילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות בעיריית מגדל העמק: "מרגש לראות את הליווי של המתנדבים כבר לאורך שנתיים. מגדל העמק התברכה באנשים בעלי רגישות חברתית וערבות הדדית בעוצמות אדירות ומרגשות של נתינה ומעשים טובים למען הזולת".

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|