מהומה במגרש בתענך: מכות רצח, סלעים, ואגרופנים במשחק נוער מול טבריה 

קטטה המונית פרצה אתמול במשחק נוער בין טבריה לגלבוע, במהלכה הושלכו סלעים, כיסאות ופחים. מאמן גלבוע יובל שטרית: "מעולם לא נתקלתי באלימות כזו". שחקנים בטבריה: "אחד מאנשי גלבוע ריסס גז מדמיע בחדר ההלבשה". המשטרה לקחה כראיה חומרים ממצלמות האבטחה במגרש

האלימות הגואה נמשכת במגרשי הכדורגל. קטטה המונית פרצה בסיום המשחק בין אסי גלבוע לעירוני טבריה, שהתקיים בשבת האחרונה במגרש בגוש יעל והסתיים בניצחון 1:2 של האורחים (מקום שני), שנאבקים על כרטיס העלייה עם הפועל עפולה.
הכל התחיל כאשר מספר שחקנים מצד טבריה "חיממו" , כך על פי עדים לאירוע, את האווירה במגרש שגם כך הייתה סוערת וטעונה לאורך כל המשחק. לאחר שריקת הסיום, כך על פי עדי ראייה, מספר שחקנים בגלבוע חיכו בשער היציאה לטבריינים ותוך מספר שניות פרצה שם מהומת ענק. וכך, תוך שניות ספורות אזור חדרי ההלבשה הפך לשדה קרב של ממש, כאשר המעורבים בקטטה עשו שימוש בפחים, סלעים וכל מה שנקרה בדרכם בכדי לפגוע בצד השני.
בשלב מסוים חלק משחקני טבריה נהדפו לכיוון חדר ההלבשה, שם נמשכה המהומה, כאשר הצדדים מחליפים מהלומות. במקביל, הצטרפו לתגרה גם חלק מהאוהדים, שהלהיטו עוד יותר את האווירה. לאחר שהאירוע יצא מכלל שליטה, ובמלכו אף נעשה שימוש כנראה באגרופנים וסלעים, חלק מיושבי היציע הזעיקו את המשטרה למקום.
המשטרה לקחה את סרטי הוידיאו ממצלמות האבטחה שבמגרש בכדי לקבל תמונה מלאה על הנעשה באירוע, ובהמשך זימנה מספר מעורבים לחקירה בתחנת המשטרה בעפולה.
אוהד מקומי שנקלע למהומה ומיהר לברוח מהזירה בכדי שילדיו לא ייפגעו, סיפר: "מה שקרה שם זה ביזיון גדול. זה לא ספורט, אלא שדה קרב. בושה וחרפה. בנס לא היו פה הרוגים, כי לאנשים שם היה רצל בעיניים. עפו כיסאות וחפצים באוויר, וכולם חילקו מכות אחד לשני בלי הכרה. זה פשוט לא נורמאלי. מיד ברחתי בכדי לא להיפגע. מי שהשתמש באלימות כנראה שהוא יודע היטב שהחוקים במדינה שלנו מקלים מאוד, אחרת לא היה מרשה לעצמו להתנהג בצורה כזו".

• האם נעשה שימוש בגז מדמיע?

אגב, חלק משחקני עירוני טבריה טענו בסיום המשחק: "אחד מאוהדי אסי גלבוע נכנס לחדר הלבשה שלנו וריסס גז מדמיע. הם התחילו את כל הבלגן, וחיכו לנו ביציאה מהמגרש. מזל שזה לא נגמר באסון".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מאמן קבוצת הנוער של אסי גלבוע, יובל שטרית, נשמע המום למראה עיניו וסיפר: "אנחנו מגנים בתוקף כל אלימות בספורט, ובטח במשחקי נוער. אני נמצא בכדורגל כמה שנים טובות ומעולם לא נתקלתי באלימות כמו שהייתה כאן. יש לנו מועדון שפועל ודוגל בערכי ספורט וסובלנות והאירוע הזה לא מאפיין את אסי גלבוע. האירוע הזה התרחש בגלל ההתגרות של אנשי טבריה, שהקניטו את השחקנים שלנו הרבה אחרי שהמשחק הסתיים. לכו תסתכלו בגיליון ההרשעות של עירוני טבריה, ותבינו שיש כמעט בכל משחק שלהם בלגנים ומהומות, וחבל שכך".

• המשטרה: "נמצה את הדין עם המעורבים"

בדוח שימוע שמסרה המשטרה לאחראי על המגרש בגלבוע גבי אדרי, נכתב בין היתר:  "מתוקף היותך אחראי על המגרש, חלה עליך אחריות על הנעשה במגרש על פי חוק האלימות בספורט. יש לציין כי נמצאו במגרש פחיות שתייה במזנון, וזאת לאחר שהזהרנו כמה פעמים שמותר למכור במזנון אך ורק בכוסות בלבד. כמו כן, זומנת לשימוע בעקבות אירוע חריג שבו נראה כי שחקני הקבוצה שלכם מעורבים בקטטה. אנו מסתפקים באזהרה ולא סוגרים לעת עתה את המגרש כי אנו יודעים שאתם דיווחתם על האירוע וגם נראה כי איש מטעמכם מנסה להרגיע את הרוחות במהלך הקטטה". בנוסף, נמסר מהמשטרה כי נעשה כל שניתן על מנת למצות את הדין עם כל מי שהיה מעורב בקטטה .
במשטרה מתכוונים להעביר את דוח השימוע להתאחדות לכדורגל, מה שעשוי להוביל בהמשך לעונשים כבדים על הקבוצות עצמן.