מגבעות שחורות בחדרי הלימוד באורנים

הסתיים מחזור ראשון של תוכנית החרדים במכללה האקדמית לחינוך. הסטודנטים החרדים מגיעים בין היתר מעפולה, מגדל העמק וכל האזור

סטודנטים חרדים במכללת אורנים הפכו להיות חלק מהנוף, ומגבעות שחורות בחדרי הלימוד שוב אינן מפתיעות איש. גברים לבושי שחור-לבן השקועים בלימודים וגם מקיימים את תפילת מנחה הם לאחרונה מראה רגיל במכללה החילונית.

• צהר לטהר

התוכנית המיוחדת למורים חרדים החלה לפעול לפני כשנתיים במכללת אורנים בעקבות שיתוף פעולה בין איש החינוך הרב גרשון שרעבי, ויוסי בר, ממנהלי בית הספר "צֹהר לטֹהר" שברכסים.

צוות מיוחד שהוקם במכללה בנה תכניות לימודים מתאימות שהועברו למועצה להשכלה גבוהה וזכו לאישורה. המכללה דאגה למרצים גברים בלבד, מה שעורר ויכוחים לא פשוטים בקהילת אורנים, הדוגלת מאז ומתמיד בשוויון מגדרי. אבל משהבינו כי מדובר בתהליך חשוב לא רק לעדה החרדית אלא למדינה כולה – יצאה התוכנית לדרך, גוייסו טובי המרצים והוקצו כיתות מיוחדות בקצה הקמפוס.


המרצים מדווחים כי מהמוטיבציה ומההשקעה של סטודנטים אלה היא אדירה. הם מגיעים אחת לשבוע ממרחקים לא קטנים, לאחר יום עבודה בבתי הספר, כדי ללמוד משעה 14:00 ועד 22:00, וכן גם בימי לימוד מרוכזים בחופשות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

אנשי אורנים הונחו להתאים את התכנים ואת אופני ההוראה ולהתחשב ברגישויות המיוחדות. הם הודרכו לכך על ידי הרב שי קציר, בעל תואר שני בחינוך ממכללת אורנים, שהיה בין המרצים בתכנית.

לתוכנית נרשמו כ-70 סטודנטים חרדים, כולם מורים במוסדות לימוד חרדיים ובעלי תעודות הוראה. אחרי שנתיים הם סיימו מסלול של לימודים אקדמיים בתחומי החינוך המתמטי ולשון. הלימודים כללו גם אנגלית, חינוך, ושימושי מחשב בהוראה. לאחר שיסיימו את כל חובותיהם הכוללות בחינות ועבודות אקדמיות, יזכו בוגרי התכנית לתואר ראשון של בוגר בהוראה, מה שישפר את סיכויי הקריירה שלהם ואת מצבם החברתי והכלכלי. כמו כן יהיו מצוידים בידע רחב בתחומי לימוד חדשים ובכלי הוראה איכותיים.

המרצים מדווחים כי מהמוטיבציה ומההשקעה של סטודנטים אלה היא אדירה. הם מגיעים אחת לשבוע ממרחקים לא קטנים, לאחר יום עבודה בבתי הספר, כדי ללמוד משעה 14:00 ועד 22:00, וכן גם בימי לימוד מרוכזים בחופשות.

הם מגיעים מקהילות חרדיות מגוונות: אנשי העדה הספרדית, חסידי ברסלב, גור וחב"ד, וכן ליטאים. והם באים מכל הצפון: חיפה, רכסים, הקריות, מגדל העמק, יבנאל, חצור הגלילית, נהריה, צפת, טבריה, מעלות, עפולה ועוד.

מבמת הריקודים הבינ"ל לנטרול מחבלים: המסלול של אנה צ'נוה מנוף הגליל

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|