כבוד: שני מרצים באורנים בין זוכי 'המרצה מעורר ההשראה לשנת 2016

ד״ר מוחמד עכאשה, מרצה לפיזיקה בטכניון ובמכללת אורנים, וד"ר פזית לוי סודאי מרצה בחוג לחינוך חברתי באורנים, הם בין זוכי 'המרצה מעורר ההשראה לשנת 2016.' צילום: אלבום פרטי

האות ניתן על ידי התאחדות הסטודנטים בישראל ל-57 מרצים מכלל המוסדות האקדמיים בישראל. האות יוענק בטכס חגיגי במהלך כנס הצעירים שמקיימת ההתאחדות ביום שלישי הקרוב, 3.1, באוניברסיטת תל אביב.

המרצים נבחרו על ידי למעלה מ-1800 סטודנטים שהתבקשו לענות על סקר מקוון, שהופץ ברשתות החברתיות ובאמצעי מדיה דיגיטלית מגוונים. כל מי שנגע בהוראה של סטודנטים בקמפוס, מרצים, מתרגלים, סגל מנהלי או סגל טכני – יכול היה להיבחר. כל סטודנט שהשתתף תיאר ב-150 מילים מדוע בחר באותו מרצה כמעורר השראה. 12 המרצים שקבלו את הציון הגבוה ביותר הם המרצים מעוררי ההשראה. בנוסף קבלו 45 מרצים נוספים ציונים לשבח.

• ד"ר מוחמד עכאשה

מוחמד עכאשה שהוא בין 12 המרצים שהגיעו למקום הראשון, מרצה לפיזיקה בטכניון ובחוג לפיזיקה במכללת אורנים. הוא בעל תארים ראשון שני ושלישי בפיזיקה וכן בעל פוסט דוקטורט ממכון וייצמן. עכאשה מלמד בטכניון מגיל 21, והסטודנטים אומרים עליו כי הוא מעביר את החומר באופן מרתק ומלא התלהבות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תלמידיו מספרים כי: "עכאשה מלמד את כל קורסי הפיזיקה הבסיסיים בטכניון; מעולם בהרצאות הוא יודע להסביר את החומר בצורה כל כך מעניינת ומלאת התלהבות; שגורמת לך להקשיב בעניין ולאהוב את הנושאים. לפני הרצאות שלו תמיד אנשים מתרגשים מזה שהוא עומד להתחיל לדבר. במהלך השיעור הוא בוחן את הפנים שלנו; אם נראה שלא הבנו אפילו קצת;הוא פשוט יסביר הכל בצורה חדשה עד שהוא יראה שהבנו הכל. רק בזכותו הבנתי חשמל ומגנטיות; הוא גורם לכולם לאהוב את החומר; או לפחות להתעניין. דרך ניסויים ויחס חם הוא הראה כמה ידע פיסיקלי חשוב לתחומי חיים רבים."

• ד"ר פזית לוי סודאי

ד"ר פזית לוי סודאי מרצה לחינוך חברתי קהילתי ומנחת סטודנטים במכללת אורנים היא דוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת יאש ברומניה. חוץ מהיותה מרצה באקדמיה, מזה כ-12 שנה היא מנחת חינוך-טיפול מחוזית ביחידות לקידום נוער במחוז חיפה ושימשה בעברה כרכזת הדרכה במנהל חברה ונוער במחוז ת"א. מאז 2014 משמשת כיו"ר הוועדה למניעת שימש בסמים ואלכוהול במועצה האזורית מנשה.

ד"ר פזית לוי סודאי
ד"ר פזית לוי סודאי

על פזית אמרו הסטודנטים: פזית מלווה ברמה האישית כל אחד מהסטודנטים שלה; היא כתובת גם לתכנים חוץ אקדמאים. עם רגישות; סבלנות וצניעות שלא תתואר. מעוררת השראה והאדם הכי עניו שפגשתי. היא לימדה אותנו חינוך מהו; במהות הטהורה שלו; לראות אדם כאדם; כמכלול; באמונה שלמה ועם המון פרופורציות בגובה העיניים. היא לא פספסה אף אחד מהסטודנטים; ללא יוצא מן הכלל לכולם היה קשה לעזוב אותה בסוף השנה."