ידידה הטוב ביותר: תושב הגלבוע הציל את כלבתו מתקיפה אכזרית של תן חולה בכלבת

ביום אחד: תקיפה של תן במרכז קיבוץ בית השיטה, ועוד מקרי של תנים חשודים המסתובבים ביישובי הגלבוע. מחודש אוקטובר נתגלו 56 מקרי כלבת באזור צפון-מזרח המדינה. עליה דרמטית של פי 12 בהשוואה לממוצע השנתי הארצי

נמשכת התפרצות התנים בתחומי הגלבוע והעמקים. הבוקר התעורר משה גורן, חבר קיבוץ בית-השיטה, למשמע צעקות של חתנו שייצא לטיול בוקר עם כלבת המשפחה- נענע, כלבה מעורבת בת 7.
ביוצאו החוצה הבחין בתן תוקפני אשר אחז בחוזקה בעורפה של הכלבה (ננעל). תוך שימוש במקל עבה, הוא הצליח להציל את הכלבה ולנטרל את התן.
הכלבה מוגדרת פצועה בינוני, והיא סובלת מחתכים בחלק גופה העליון. היא כעת נמצאת בכלביית המועצה (בניר-יפה), לצורך השגחה והתאוששות. על פי כל סימני התקרית מדובר בתן חולה כלבת (תוצאות ייוודעו בהמשך). בעקבות המקרה החל היום משה גורן בסדרת חיסונים, כהתגוננות מפני הכלבת, ואילו הכלבה נענע, (אשר מחוסנת), תכנס להסגר של 45 יום.

חדר המדרגות בו תקף התן את הכלבה
חדר המדרגות בו תקף התן את הכלבה

בהמשך היום, בשעות הבוקר היותר מאוחרת, הגיע דיווח למוקד המועצה על תן חשוד המסתובב בתוך חצר בית במושב דבורה, שבחבל התענך. יצוין כי תנים בריאים אינם מסתובבים בתוך חצרות הבתים, במיוחד לא בשעות היום.
צוות פיקוח של המועצה שהגיע למקום לא מצא את התן שהספיק כבר לנוס. הדיווח מדבורה מצטרף לדיווחים נוספים על תנים שנצפו בישובים רם-און, בית אלפא, ועין-חרוד- כולם ביממה האחרונה!
עובד נור, ראש המועצה: "אנחנו בעיצומה של התפרצות מחלת הכלבת, שהיא מחלה מסכנת חיים! אנו דורשים מהרשויות, להבין את גודל האירוע, להצטרף אלינו ולתגבר את העשייה שבאחריותם. לצערי אנו שומעים הרבה דיבורים "על שעת חירום", אך לא רואים עשייה שדומה לזה! חייבים להבין שזה לא אירוע מקומי, אלא אירוע בקנה מידה לאומי. אנו כרגע מהווים את הקו הראשון, אך הדבר יכול בקלות לגלוש מערבה ולכיוון מרכז הארץ."