חדש בעמק יזרעאל – חוה חקלאית חינוכית

נפתחה בנהלל באופן רשמי חווה חקלאית אחת מתוך 13 חוות חקלאיות במחוז צפון. החווה מנוהלת על ידי רחלי פרץ  בעלת רקע חקלאי מבית ומורה לחקלאות בעברה ותשוקה לנושא. בחווה עובד צוות של שישה מורים המלמדים חקלאות את מרבית ילדי העמק בכיתות ג' ד' מבתי ספר באזור.
בחווה מאמינים בחקלאות בת קיימא המבוסס על שימוש במשאבים זמינים בסביבה תוך שמירה על האדמה ועל האיזון האקולוגי והקפדה במיוחד על השימוש בצמחיה ארץ ישראלית מקורית מתוך אמונה שיש לשמור על הזנים המקומיים.

ראש מוא"ז עמק יזרעאל בצר בסיור בחווה
ראש מוא"ז עמק יזרעאל בצר בסיור בחווה

אל החווה יגיעו במהלך השבוע תלמידים שיצאו מכתלי ביה"ס לבלות בלמידה חווייתית בחוץ בשיעור שבועי, על פי תכנית לימודים מובנית וסדורה לכל שכבה במתכונת של שליש מהשיעור עיוני ושני שלישים ממנו באופן מעשי בשטח כאשר לכל מורה וכיתה הוקצתה ערוגה אישית בה הם מגדלים מגוון רחב של צמחים וירקות על טהרת הגידול האורגני ושמירה על הקרקע.
בין מטרות הלמידה בחווה החיבור למעגל עונות השנה וכן לחוות מקרוב את הצמיחה, הלבלוב והדילמות עימם מתמודד כל חקלאי וליהנות מתוצרת חקלאית מגן הירק תוצרת אותה גידלו וטיפחו בעצמם התלמידים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


רחלי פרץ: " לכבוד הוא לי לנהל חווה אליה מגיעים דור שלישי לחקלאי העמק. אני רואה בחווה החקלאית מעוז ללימודי חקלאות מקום בו ניתן לחבר את הדור הצעיר לאדמה, לזיקה לסביבה, לבריאות ועוד. מבחינתנו, העברנו את הטאצ' ממסך הנייד לאדמה – חשוב לנו שהתלמידים ירגישו אדמה בידיים יתחברו לעשייה ויתנתקו ולו במעט מהעולם הדיגיטאלי.  אנו בשאיפה שבשנה הבאה, מלבד בתי ספר מיישובים ערבים שכנים, יתארחו וילמדו בחוה גם גני ילדים מעמק יזרעאל, ותיקים מערים באזור וקבוצות נוספות. בעתיד הלא רחוק יוקמו  חממות מודרניות לעבודות חקר, וישרתו את התלמידים. "
ראש מוא"ז עמק יזרעאל, אייל בצר לאחר ביקור בחווה: "מרגש לראות את תלמידי העמק חוזרים לשורשים וחשים את רגבי האדמה בידיים, כמו חלוצי העמק והחקלאים שלנו. מלבד החוויה של גידול פרי עמלך במו ידיך, הרי שעבודת האדמה הינה מיסודות העמק שלנו וחשוב לנו לטפח את הזיקה לקרקע, לקיימות, לשמירה על השטחים החקלאים והפתוחים ולטפח דור ממשיך לחקלאים שלנו".