השקט שנשמר: מהפיכת החופים השקטים בכנרת הובילה לעלייה של 30 אחוזים בכמות הנופשים

מנתוני רשות הכינרת עולה כי במהלך חג הפסח השנה פקדו את חופי האיגוד 170,000 נופשים

באיגוד ערים כינרת ורשות הכינרת מסכמים את פסח 2018 בתוצאות חיוביות במיוחד עם השלמת שינוי המציאות בכינרת, במהפכת 'החופים השקטים' שהוביל איגוד בשיתוף עם משטרת ישראל.
כזכור, טרום פתיחת עונת הרחצה הנוכחית, הכריזו באיגוד ערים כינרת על כלל החופים המוכרזים של האיגוד (13 במספר) סביב האגם הלאומי כחופים שקטים. מי שציפה שמהלך זה יוביל לפיחות במספר הנופשים בכינרת ולבריחת הנוער מהחופים, טעה ובגדול.

חוגגים פסח שקט בכינרת
נופשים בחוף שקט בכינרת

מנתוני רשות הכינרת עולה כי במהלך חג הפסח השנה פקדו את חופי האיגוד 170,000 נופשים, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד, פקדו את החופים 30% פחות נופשים- 130,000 במספר. המהלך חסר התקדים בישראל, יצר הדים חיוביים בקרב הציבור, הוביל לעלייה משמעותית במספר הנופשים ברשות הכינרת ואיגוד ערים קיבלו בסיפוק רב את הנתונים: "בהמשך לפיילוט שארך 4 שנים בה נוהלו מספר חופים כשקטים, ראינו את רצונו של הקהל הרחב 'לשוב לכינרת', לחופים שקטים ואווירה פסטורלית כמו פעם. במהלך החג נפשו אלפי צעירים ומשפחות בחופים השקטים של איגוד ערים כינרת, נהנו מהאווירה הקסומה ושמרו על השקט שנאכף על ידי פקחי הרשות ושוטרי משטרת ישראל. בנוסף חלה ירידה משמעותית במספר אירועי האלימות והוונדליזם בחופים כך שמכל הבחינות המהלך הצליח והכינרת חזרה למשפחות

• הפסולת לסל וחסל

נתון יוצא דופן נוסף -הינו כמויות האשפה. למרות העלייה המשמעותית במספר הנופשים, מבחינת האשפה דווקא חלה ירידה. בפסח 2017 נאספו מחופי הכינרת 130 טון אשפה ואילו השנה הכמות ירדה ל 100 טון בלבד, כאשר רוב מוחלט של האשפה נאספה מפחי האשפה, וניקיון החופים נשמר לאורך כל ימי החג לאור השינוי בהתנהגות הנופשים, פעילות צוותי ההסברה וצוותי הניקיון בחופים.

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|