הסרט "ואליהו רק בן 19" יוקרן בערוץ 10

הסרט שמספר את סיפור חייו, נפילתו ומורשתו של הצנחן לוחם גדוד 202 של הצנחנים רב״ט אליהו לוי, הוא בבימויו של כתב חדשות 10 אלי לוי, תושב העמק, הקרוי גם על שמו

ביום הזיכרון הקרוב לחללי צה״ל, מיד אחרי הצפירה וטקסי הבוקר יוקרן בערוץ 10 הסרט ״ואליהו רק בן 19״, שמספר את סיפור חייו, נפילתו ומורשתו של הצנחן לוחם גדוד 202 של הצנחנים רב״ט אליהו לוי ז״ל שנפל בשנת 1969 בפעילות מבצעית בארץ המרדפים בבקעת הירדן והוא בן 19 בלבד. בסרט מכתבים שהוקראו ע"י בכירי התקשורת הישראלית ובניהם מאיר איינשטיין ז"ל. הסרט בבימויו של כתב חדשות 10 אלי לוי, הקרוי על שמו.
אליהו לוי ז״ל נולד וגדל באלרואי שבקריית טבעון, בן זקונים במשפחה בת עשרה אחים ואחיות אשר כולם שרתו ביחידות קרביות. בגיל 3 התייתם מאביו ובגיל צעיר הצטרף לתנועת הנוער העובד שם המשיך במסלול כמדריך נערץ של קבוצות ילדים ונוער עד יום גיוסו לצנחנים.


בסרט גם מובאות תמונות מזירת התקרית שהשיגה המשפחה במרוצת השנים. רגע השיא בסרט מתעד את הפעם הראשונה בה מגיעה משפחתו לנקודה בה נפל ומקבלת שםם בפעם הראשונה סקירה על התקרית


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אליהו התאהב בצנחנים כבר בגיל צעיר ובני משפחתו זוכרים כי בנעוריו חסך כסף מעבודתו על מנת לרכוש נעלי צבא אדומות, כמו נעלי הצנחנים המפורסמות, איתם התאמן בריצות ממושכות לקראת הגיוס בשדות העמק. באחד ממסלולי האימונים שלו, לאורך תוואי מסילת רכבת העמק, הוקמה אנדרטה לזכרו. אנדרטאות נוספות לזכרו הוקמו בבקעת הירדן, מקום נפילתו ובאתר ההנצחה בקריית טבעון. ספר תורה הוכנס על שמו ע"י אימו חנה לבית כנסת סמוך לביתו.

• רגע השיא בסרט מתעד את הפעם הראשונה בה מגיעה משפחתו לנקודה בה נפל

בסרט מובא סיפורו האישי כמו גם עשרות קטעי מכתבים ודברי הספד שנכתבו במרוצת השנים ונאספו לקראת עריכת הסרט ע״י המשפחה והחברים, בהם מכתביה של חברתו באותם ימים, מכתבים שכתב בצבא למשפחה ולחברתו, ומכתב שכתב לאימו המג״ד שלו סא״ל יעקב חיסדאי.
בסרט גם מובאות תמונות מזירת התקרית שהשיגה המשפחה במרוצת השנים. רגע השיא בסרט מתעד את הפעם הראשונה בה מגיעה משפחתו לנקודה בה נפל ומקבלת שם בפעם הראשונה סקירה על התקרית. את המכתבים הקליטו קריינים רבים שהתנדבו להשתתף בהפקה בהם מאיר אינשטיין ז״ל, דודו אזולאי, מיה זיו וולף, יואב מינץ, דורון הרמן, אריה מליניאק, רון קופמן, אורן נהרי ועוד רבים ומוכרים בתקשורת הישראלית. את הסרט ערכו יחד (וידאו) יקיר טפר ומוריס ממן מקריית טבעון. העבודה על הסרט נמשכה שלוש שנים.