המשימה של יוניש: לבנות 100 חוגים של יהודים-ערבים במחנה הציוני

יעקב יוניש מבית השיטה צירף אליו את סלאח גריפאת מהכפר בית זרזיר בעמק יזרעאל, שפעל עמו במשך שלוש שנים כיו"ר 'תנועת צועדים יחד לעתיד משותף'. מאת אפרת שלם

לפני כחודשיים פנה יו"ר מפלגת המחנה הציוני אבי גבאי אל יעקב יוניש מקיבוץ בית-השיטה במטרה להקים חוג יהודי-ערבי במפלגה. שני חברים דחפו ושכנעו אותו לקחת את המשימה: תלמה אליגון, והרב הרפורמי גלעד קריב, שניהם חברי מפלגה פעילים, ושניהם חברים טובים שלו. לא מדובר בהקמת מחוז נפרד כמו 'מחוז הקיבוצים', אלא בחוג ארצי שיפעיל חוגים אזוריים ויפעל לטווח ארוך, וביתר שאת לקראת הבחירות.

יוניש צירף אליו את סלאח גריפאת מהכפר בית זרזיר בעמק יזרעאל, שפעל עמו במשך שלוש שנים כיו"ר 'תנועת צועדים יחד לעתיד משותף'. בימים אלה הם 'חורשים' את הארץ לאורכה ולרוחבה, נפגשים עם אזרחים ערבים ויהודים ומקימים חוגי-בית וכנסים. כאדם שפעל במשך שנים רבות בחברה הערבית, יוניש מכיר אישית אלפי תושבים מהמגזר הערבי מאזורים שונים. "עד היום, אומר יוניש, "פעלתי רק בתחום האזרחי. השסע ההולך וגדל בין החברות והגזענות המרימה ראש בכל פינה, הובילו אותי לפעול גם בתחום המפלגתי. כבר היום יש לנו 14 חוגים", אומר יוניש, "מאבו-גוש, מבשרת, טירה והמרכז, עד טמרה-עכו, גליל תחתון והעמקים. היעד שלנו להגיע תוך שנה ל- 100 חוגים כאלה. בחוגי הבית משתתפים חברי כנסת ונבחרי המפלגה, שומעים ומקיימים שיח".

את המסמך שניסחו בזמנו 150 ערבים ויהודים בתנועת 'צועדים', הוא מתכנן להטמיע גם במפלגת העבודה. לדברי יוניש, יש להבהיר ולחדד את הערכים המשותפים של שוויון והכרה של אלה באלה. "ללא הכרה זו ובניית אמון בין הצדדים – אין סיכוי להתקדם”, הוא אומר.  

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

מרגש: קהילת קיבוץ גבים נפרדה מקיבוץ מזרע ומאנשי החינוך

|