המטה למאבק בגזענות: "זו הזדמנות לקדם חיים משותפים"

עו"ד נידאל עותמאן: "תושבי עפולה צריכים לראות בהחלטה הזדמנות ליצור מודל חיובי לחיים קהילתיים, משולבים ומוצלחים בין תושבי השכונה למגזר כמו במקומות אחרים בישראל". צילום: אלבום אישי

החלטת בית המשפט עוררה תגובות רבות גם במגזר הערבי, אליו משתייכים הזוכים. עו"ד נידאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות מסר בתגובה להחלטת ביה"מ: "אנו מברכים את החלטת בית המשפט העליון שלא נכנע לקולות המבקשים לפסול את הזכייה ממניעים גזעניים.
כל החלטה שמקדמת חיים משותפים ולא פוגעת בהם מבורכת. אין ספק כי מצוקת הדיור בחברה הערבית ובארץ בכלל מחייבת אותנו להיות פתוחים לעיקרון השכונות המשותפות. חבל כי צעד זה בעפולה מתאפשר רק לאחר מעורבות בית המשפט העליון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מדאיגה אותנו האווירה הגזענית וההתנגדות הגזענית של חלק מתושבי עפולה לזכייתם של האזרחים הערבים, שביניהם, בין היתר, רופא כירורג בבית החולים בעפולה שמטפל בחולים יהודים וערבים כאחת.
זה מה שמדאיג וזה מה שצריך להניע את הציבור המתנגד לגזענות לפעול". עוד הוסיף עו"ד עותמאן: "זו הזדמנות לקדם חיים משותפים בעמק. אני רואה בהחלטה הזדמנות ליצור מודל חיובי לחיים קהילתיים משולבים ומוצלחים בין תושבי השכונה לתושבי המגזר כמו במקומות אחרים בישראל."