"גל גדות? מבחינתי זו סופר מחמאה כשאומרים שאני דומה לה"

אוכלת כל שלוש שעות, לא מוותרת על ביקורים תכופים במכון הכושר ולקינוח חושפת מה ה'גילטי פלז'ר' שלה. רגע לפני שהיא יוצאת לכבוש את העולם בתחרות "מיס עולם" בתאילנד, מלכת היופי של ישראל, ניקול רזניקוב מעפולה, עונה בראיון מלא חן מה היא חושבת על ניתוחים פלסטיים, מתי היא עושה שימוש באפליקציה של "מכבי שרותי בריאות", מה מסמלים ארבעת הקעקועים בגופה והקריירה שהיא מזמנת לה לעתיד: אז מה מומחי "מכבי" ממליצים לה? הכל בפנים

בימים הקרובים ייפתח בעפולה מרכז רפואי חדש של "מכבי שרותי בריאות" עם שלל שירותים מתקדמים ונרחבים. רגע לפני גזירת הסרט נפגשנו עם מלכת היופי ניקול רזניקוב, תושבת בירת העמק, לראיון בריאות אחד על אחת.

"עפולה זה הבית"

"אני בת 19 מעפולה, מזל גדי, שוקלת 65 קילו וגובהי 1.76 מ'. אני בוגרת של כפר הנוער ויצו ניר העמק, הבית הראשון שלי, וכיום אני מתגוררת במרכז הארץ. לפני שבעה חודשים זכיתי בתואר מלכת היופי של ישראל ובקרוב אטוס לתאילנד להשתתף בתחרות 'מיס עולם'. בילדותי סבלתי ממחלת עור קשה ונדירה לאורך שלוש שנים. המחלה הייתה חיצונית, מלווה עם שלפוחיות. ילדים היו מפחדים להתקרב אליי. ההתמודדות הזו הובילה אותי מאוחר יותר להתנדב במרכז הרפואי העמק בעיר ולבקר ולתמוך בעשרות מטופלים. הרגשתי שזה היה ניצחון שלי. בראייה לאחור, מבחינתי הזכייה בכתר היא סגירת מעגל של ממש".

"חצי כוס המלאה שלי"

"יש לי ארבעה קעקועים יצירתיים ומיוחדים על הגוף. הראשון, חיים פעם אחת, השני, פרח לוטוס שגדל בביצה. המסר שלו מבחינתי זה להסתכל כל הזמן על "חצי הכוס המלאה". בצד השמאלי של החזה יש לי קעקוע של לב ולאחרונה קעקעתי על גופי כתר, לציון הזכייה שלי בתואר מלכת היופי".

ניקול: "ילדים היו מפחדים להתקרב אליי בגלל המחלה"
ניקול: "ילדים היו מפחדים להתקרב אליי בגלל המחלה"

"אני חושבת שלא השתניתי. החיים הם אלו שהשתנו."



"היום שאחרי" וגל גדות

"אני חושבת שלא השתניתי. החיים הם אלו שהשתנו, העיסוקים שלי השתנו. עד לא מזמן הייתי תלמידת תיכון ופתאום ביום בהיר עזבתי את הבית ועברתי למרכז. גם לפני הזכייה השתתפתי בצילומים והפקות אופנה. מאז מהזכייה, אני משתתפת בהרבה יותר הפקות, השקות, אירועים, התדירות הפכה הרבה הרבה יותר אינטנסיבית. אני יכולה לספר על הפקות בחברות גדולות כמו 'אפרודיטה', 'נטורל פורמולה', 'בייבי ליס' ועוד. הדימיון לגל גדות? מבחינתי זו סופר מחמאה ואני שואפת ורוצה להגיע לפסגות והיעדים שלי, בדיוק כמוהה".

מה צופן לי העתיד?

"אני לא מכוונת לעולם הזוהר. החלום האמיתי שלי הוא ללמוד תואר ראשון סיעוד ולפתח קריירה כאחות במכבי – למרות שאני לא שוללת שילוב בין העולמות. ברגע שאמצה את החוויה, לא ארצה להיות דוגמנית אלא אחות בבית חולים. מגיל 5-2, סבלתי ממחלת עור קשה, הייתי בצד של המקבל, אבל היום יש לי את הזכות לתת וזה רק מחזק אצלי מדי יום את התובנה – לא לשכוח מאיפה באתי. זה מה שהלב אומר לי כל בוקר. בינתיים, יש לי עוד קצת זמן ליהנות מאבק הכוכבים עד אשר אעביר אותו למלכה הבאה…".

"חונכתי לאורח חיים מילדות בבית הוריי"

"כתפיסה, אני באופן אישי חושבת על הדברים שבשליטתי ושמאפשרים לי לשמור על עצמי, בניגוד למחלות והתמודדויות לא צפויות. אני מאמינה שעל כל אדם באשר הוא מוטלת את האחריות לשמור על גופו ולחזק אותו. בין אם זה אומר לאכול בריא, לשמור על כושר, לדאוג לגוף ככל שניתן. זו אחריות של כל אחד מאיתנו ועל החברה גם לעורר מודעות לכך. אני חונכתי לאורח חיים בריא מילדות בבית הוריי. להתאמן נכון, ללכת לחדר כושר, להקפיד על תזונה נכונה, לצרוך אכול בריא, זה היה תמיד נוכח בבית".

"אין סיבה שילד ייקח לביה"ס מדי יום כריך עם שוקולד"

"בסופו של דבר הגוף זקוק שיפעילו אותו ויעניקו לו את מה שהוא צריך. אני חושבת שיש לעורר יותר מודעת לאורח בריא במסגרות החינוכיות, גם להורים וגם לילדים. אין סיבה שילד ייקח לביה"ס מדי יום כריך עם שוקולד ושבצהרון יגישו לו כריך עם ריבה עתירת סוכר. ילד קטן שמתרגל לצרוך כמויות סוכר כל כך גדולות יתקשה בעתיד לאכול מזונות בריאים יותר והרבה פחות מתוקים. מעבר לכך, צריך להגביר בכל דרך את הפעילות הגופנית. גם ילד בכיתה א' יכול וצריך לעשות פעילויות גופניות מדי יום. פחות מסכים, יותר אקטיביות וזה כמובן נוגע גם לבני הנוער ומבוגרים".

"החלום האמיתי שלי הוא ללמוד תואר ראשון סיעוד ולפתח קריירה כאחות", ניקול במרכז רפואי של מכבי
"החלום האמיתי שלי הוא ללמוד תואר ראשון סיעוד ולפתח קריירה כאחות", ניקול במרכז רפואי של מכבי


היום יום שלי

"אני דוגלת באורח חיים בריא, משתדלת לאכול נכון כל שלוש שעות, עם ידיעה שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, ושאסור לוותר עליה. אני עושה שלוש פעמים בשבוע פעילות גופנית שכוללת ביקורים בחדר כושר, פעילות אירובית, פילאטיס, והרבה ריצות".

התפריט שלי

"בבוקר אני תמיד דואגת לאכול ביצה. לאחר מכן חשוב לי לאכול פרי, תפוח לצורך הדוגמא, ולנשנש חטיף אנרגיה. בצהריים זה יהיה בדרך כלל חזה עוף עם ירקות מבושלים. בערב אני משתדלת לאכול עד השעה שמונה פירות וירקות. התפריט משתנה מפעם לפעם בהתאם ללוח הזמנים שלי באותו היום".

הגיע זמן לישון

"יש לי הרגלי שינה מוקפדים שסיגלתי לעצמי במשך שנים ארוכות, אבל בעת הנוכחית הם לא ממש מתממשים לצערי. במרבית ימות השבוע אני מוצאת את עצמי עסוקה עד שעות מאוחרות וכמה שעות ספורות אחרי אני כבר מתעוררת. בזמנים שמתאפשר לי אני משתדלת לנוח כמו שצריך במטרה לחזק את הגוף, לפחות שבע שעות. לנפש? אני ממש ממליצה על יוגה. בשגרת חיים עמוסה, היוגה מבחינתי היא מרפא לגוף ולנפש"

שומרת על אורח חיים ספורטיבי, ניקול רזניקוב
שומרת על אורח חיים ספורטיבי, ניקול רזניקוב

"אני מאמינה שאם אישה או גבר מרגישים שטיפול אסתטי כזה או אחר יתרום להם לביטחון העצמי ולהרגיש טוב יותר – אין שום בעיה ומניעה לעשות זאת"



"ניתוחים פלסטיים? אני הכי בעד"

"אני אישית ממש בעד, ואין לי שום התנגדות כל עוד זה נעשה במקום מקצועי. אני מאמינה שאם אישה או גבר מרגישים שטיפול אסתטי כזה או אחר יתרום להם לביטחון העצמי ולהרגיש טוב יותר – אין שום בעיה ומניעה לעשות זאת. אני הכי בעד".

"גם לי מותר לפעמים לאכול פיצה או ג'אנק פוד"

"אני עדיין בחורה צעירה, מתבגרת. מאוד קשה לי לקום מוקדם כל יום מחדש. כמו כל מתבגרת הייתי שמחה לפעמיים למשוך קצת במיטה לכיוון הצהריים. גם לי מותר לפעמים לאכול פיצה או ג'אנק פוד שיעורר מבט זועם של תזונאית. תמיד יש חריגות, בטח בגיל שלי, אני לא רובוט. אני גם לא מכריחה את עצמי להיות פנאטית ומאמינה שצריך לתת לגוף שלי את מה שהוא רוצה וצריך, כמובן עם גבולות."


"אני משתמשת רק באפליקציה, אולי המשתמשת מספר 1 במכבי. האמת, אני כבר לא זוכרת מתי התקשרתי בשנים האחרונות במטרה לקבל שירות"



אפליקציית מכבי או טלפון?

"אני משתמשת רק באפליקציה, אולי המשתמשת מספר 1 במכבי. האמת, אני כבר לא זוכרת מתי התקשרתי בשנים האחרונות במטרה לקבל שירות. זה כולל זימון תור או איתור רופא כשאני לא בעפולה וזה ממש חשוב לי. זה גם חוסך לי המון זמן, ואת כל מה שאני צריכה אני משיגה תוך שניות. מעבר לכך אני נעזרת באפליקצייה לקבלת הפניות, אישורים, טופס 17, בקשות ותוצאות בדיקה. בקיצור, הכל אצלי מתנהל דרך האפליקציה".

דבר המומחים

לימור אילוז-פיזוטרפיסטית מחוזית מכבי שירותי בריאות מחוז צפון: "ניקול משלבת בין פעילות כח וגמישות ופעילות אירובית יום יומית. הגיוון מונע פציעות ומוריד עומסים בין המערכות השונות של הגוף ולכל סוג פעילות יתרון משלו. שיעורי הפילאטיס מחזקים ומאריכים את שרירי הליבה ושרירי הגפיים בעוד הריצה ושיעורי האירובי משפרים את מערכת הלב וכלי הדם. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 150 דקות שבועיות של פעילות ארובית ועוד שני אימונים. ניקול עומדת יפה בהמלצות. בכדי להשיג את מטרות האימון חשוב לבצע את הפעילות הגופנית כשלא עייפים ולהוסיף שתייה אם האימון מתארך מעל ארבעים דקות עד שעה. אם האימונים מתקיימים במכון או אולם אני אני ממליצה לרוץ בחוץ".

נורא ג'מאל עדוי, פיזוטרפסטית מכבי בעפולה: "במסגרת עבודתי כפיזיותרפיסטית אני נחשפת להרבה מטופלים עם בעיות שריר-שלד, שזו עבודה מאתגרת בפני עצמה. חלק ניכר מהטיפול צריך לכלול מתן תרגילים ספציפים לשיפור החזרה לתפקוד יומיומי. מטופל כזה מאובחן בראייה יותר כוללנית -כשאחת האופציות זה לצרף אותו לקבוצות תמיכה המתאימות למצבו הבריאותי. כאשת מקצוע אני מאמינה בפעילות גופנית ותנועה ובהתאם לכך אני מעלה את החשיבות של הנושא בפני כל מי שאני פוגשת. הגברת המודעות והשתלבות בקבוצות בריאות למניעה ראשונית ומשנית נותנת לנו כלים להתמודדות ושליטה טובה יותר על מצבנו הבריאותי. זה יכול לשפר איכות ותוחלת חיים”.

אילנה ברגר פכט, דיאטנית מחוזית מכבי שירותי בריאות מחוז צפון: "תזונה נכונה מתחילה מחינוך לבריאות: הורים שקונים ומבשלים אוכל בריא, מזון שמורכב פחות מאוכל מוכן ומעובד ויותר מחומרים טריים, ועדיפות תמידית לשתיית מים או חליטת תה ללא סוכר. כל אלה תורמים רבות לבריאות שלכם ושל ילדיכם. גם הכנת כריך בריא לבית הספר יכולה להיות פעילות נחמדה כאשר אנו משתפים את הילדים בהכנה ובתכנון, לכל ימות השבוע, עם אפשרויות שונות למילוי כמו: חומוס, אבוקדו, גבינה לבנה, גבינה צהובה, ופעם  בשבוע אפשר גם שוקולד. ההמלצה שלי: ארוחת בוקר מגוונת ומשביעה היא התחלה מצוינת ליום בריא. ארוחה כזו תכלול גבינות לא שמנות או ביצה או ממרח חומוס, לחם, וירקות עם מעט שמן זית. ארוחת צהריים יכולה להיות חמה או קרה ולכלול מרק ירקות, מנה בשרית או דגים, פשטידה עם דגנים או קטניות וירקות טריים. עדיף שארוחה קלה למקום העבודה תכלול סלט עם חזה עוף או טונה, או טופו למי שאינו אוכל בשר, לחם מלא פרוסה או שתיים ורוטב על בסיס טחינה, או לימון ושמן זית. ארוחת הערב המשפחתית צריכה להתקיים תמיד ליד שולחן ולא מול מסכים. זאת יכולה להיות ארוחה חמה או קרה אבל יש לכלול בתוכה ירקות טריים או מוקפצים או מרק ירקות,  חלבונים, פחמימה או לחם מלא. בין הארוחות רצוי לאכול פרי טעים, או יוגורט שעושים את העבודה וכמובן – שמידי פעם אוכלים "פינוקים" כמו פיצה או עוגה אבל במינון מתאים”.

דר' זמיר רופאת משפחה של מכבי בעפולה (לשמירה על בריאות טובה, דר' זמיר בעצמה עוסקת במחול כדרך חיים לבריאות טובה יותר): "חיים בתנועה הם המפתח לחיים בבריאות טובה יותר. התנועה טובה למערכות רבות בגוף, מונעת תחלואה ומשפרת את מצב הרוח. אני מאמינה שגוף ונפש הם מערכות תאומות המזינות אחת את השנייה. אחד הגורמים הבולטים למחלות רבות הוא המתח הנפשי. פעילות גופנית ותנועה מסייעות להורדת המתחים ללא תופעות לוואי הקיימות בטיפול התרופתי".

ד"ר עדי צוונג גונן, מנהלת אגף הרפואה, מכבי טבעי: "המלצה לניקול לתחליף שעות השינה ה"אבודות" ואמצעי הרגעה לפני התחרות: המקורות ההודים העתיקים, מציעים מדיטציה עמוקה כתחליף לשעות שינה. ההמלצה שלי למי שאינו יכול להשלים מינימום הכרחי של שעות שינה היא "לגנוב" עד 10 דקות ביום, להתיישב בנוחות, לעצום עיניים, לנשום נשימה איטית ושקטה ולהשתדל להתרכז באוויר שיוצא ונכנס דרך האף. כך אפשר להביא להשקטת המחשבות, לירידה בקצב הלב ולחץ הדם ותחושה של נוחות ורעננות”.

הכתבה נעשתה בשיתוף עם "מכבי שרותי בריאות"