גלבוע: יום עיון מעשי בנושא נגישות

יום עיון מעשי בנושא נגישות נערך עבור עובדי המועצה האזורית הגלבוע, וזאת במסגרת תהליכי שיפור הנגישות שמקיימת המועצה, וכתולדה מפעילות "פורום צרכים מיוחדים" בגלבוע. היום המיוחד התקיים בשבוע שעבר וכלל הרצאות מרתקות, שהובילו את העובדים להתנסות מעשית.


נגיושת בגלבוע
עובדי המוא"ז חווים מוגבלות ראיה/ באדיבות פייסבוק מוא"ז הגלבוע

עובד נור, ראש המועצה: "החוסן החברתי של קהילת הגלבוע נמדד ביכולת ובנכונות לעזור לחלשים, להושיט יד, לתת לאלו שצריכים יותר מכל את עזרתנו. יום הנגישות הציף בפנינו בצורה מוחשית את המוגבלויות ודרכי ההתמודדות, אך יותר מכך הוא הציף את הצורך החיוני של כל אדם בריא (באשר הוא) ללמוד ולהבין לעומק מהי מוגבלות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עובדי המועצה התנסו במהלך היום בנסיעה על גבי מכשולי דרך ושיפוע בכיסאות גלגלים, ביצוע מטלות עם כפפות קשיחות כהמחשת לקות ידיים, ביצוע מטלות כאשר העיניים מכוסות, וניסיון לבצע פעילויות כאשר האוזניים נאטמות באוזניות. בנוסף, נחשפו העובדים גם לתחום הלקויות הקוגניטיביות, הגוררות מוגבלויות בלי נראות. בכל התחנות שולבו מתנדבי עמותת "נגישות ישראל" אשר שיתפו את עובדי המועצה בסיפור חייהם המרגש ובדרכי התמודדותם עם המוגבלויות השונות. היום המיוחד והמרגש נערך בדורות בגלבוע (גם-נר), כאשר מי שהכין אותו בצורה מבריקה הם הדר מאור (מחלקת השירותים החברתיים), ושניר פרידמן (מרכז הצעירים בגלבוע).
כאמור, "יום הנגישות" הוא עוד תוצר מבית מדרשו של "פורום צרכים מיוחדים", מיזם בהובלת מחלקת השירותים החברתיים במוא"ז הגלבוע.