גלבוע: בשורה לתושבים, יושקעו 50 מיליון ₪ בתשתיות התחבורה באיזור

בתום פגישה של ראש מוא"ז הגלבוע נור עם השר כץ, הודיע האחרון כי משרדו יבצע בגלבוע מלבד העבודות המתבצעות כעת, עוד הסדרי בטיחות בכביש 71, בהשקעה של כ- 50 מיליון שקל, בנוסף בעקבות בקשת נור, יוסדר גם כביש גישה למעבר לחקלאים בצומת תל יוסף. עוד הושגה בפגישה הבטחה להסדר כבישי גישה נוספים בגלבוע, בניהם כביש 61 העמוס ממעבר הגלבוע עד לצומת יזרעאל

ראש המועצה האזורית הגלבוע, עובד נור, נפגש עם שר התחבורה, המודיעין והבטיחות בדרכים, השר ישראל כ"ץ, והעלה בפניו נושאים דחופים לסדר היום עבור תושבי הגלבוע. הפגישה התקיימה בשבוע שעבר בכנסת ישראל, בהשתתפות סגן ראש המועצה, הישאם זועבי וחבר מליאת המועצה, ערן יעקב. ראש המועצה צרף לפגישה את נציגת המאבק לבטיחות בכביש 71, רחלי קינן אודם, כחלק משיתוף הציבור בהליכי קבלת ומימוש החלטות.

בפגישה המקצועית העלה ראש המועצה מספר נושאים דחופים לסדר היום, בראשם את הצורך לבצע גדר הפרדה מידית בין נתיבי התנועה בכביש 71 והסדרת השוליים, במקטע תל יוסף – בית השיטה, מקטע אשר גבה חיי אדם. עוד סוכם כי התכנית המקורית, לפיה חקלאי הגלבוע ועמק חרוד יאלצו לעבור לשטחים החקלאים דרך מחלף בית השיטה, תשתנה ללא הכר ויבוצע מעבר חדש ישירות מצומת תל יוסף לשטחים שמדרום לכביש.

ראש מוא"ז הגלבוע עם שר כ"ץ.
ראש מוא"ז הגלבוע עם השר כ"ץ.

השר כץ אישר את הבקשה ואמר כי: "כביש 71 הוא כביש אדום, שיצאנו לביצוע הרחבתו, כולל הקמת גשרים ומהפך בחיבור הגלבוע והעמקים למסילת הרכבת. יחד עם זאת, מאחר ומדובר בפרויקט רחב היקף, אין להמתין לסיומו ויש לבצע הסדרי בטיחות מיידים להבטחת חייהם של המשתמשים בדרך.
בנוסף, נשקיע את המשאבים הדרושים לביצוע מעבר נגיש לחקלאות ההתיישבותית במדינה".  במקביל, סוכם כי בקשתו של ראש המועצה, עובד נור, לאשר את ביצוע מחלף תל יוסף והרחבת קטע הכביש בין צומת יששכר לבית השיטה, לדו מסלולי ודו-נתיבי, תקודם לביצוע כבר בשנת התקציב 2017.

רחלי קינן אודם, נציגת המאבק לבטיחות בכביש 71, הצטרפה לגישה
רחלי קינן אודם, נציגת המאבק לבטיחות בכביש 71, הצטרפה לפגישה

בעקבות ההחלטה, אמרה רחלי קינן אודם: "בשנה האחרונה ביצעו חברי קבוצת המחאה, שחבריה פועלים בהתנדבות מלאה, מהלכים רבים והפגנות להגברת המודעות לסכנה בכביש. היום קבוצת המחאה מבקשת להודות לעובד נור, ראש המועצה, על הנכונות לשתף פעולה ולעלות את הנושא על סדר היום הציבורי ומברכת על ההישג. נמשיך לקדם את הבטיחות על כביש 71".

עוד סוכם בישיבה המשותפת כי משרד התחבורה יקדם את ביצוע הסדרת כביש 60, ממעבר גלבוע (ג'למה) ועד לצומת יזרעאל. "מעבר הגלבוע גורם לעומסי תנועה כבדים, מבלי שהמדינה נתנה את דעתה על תנועה של כ- 7000 כלי רכב אל המעבר וממנו. המצב שנוצר הוא בלתי נסבל, עומסי התנועה וסכנות בטיחותיות הפכו לחלק משגרת חייהם של תושבי הגלבוע, מצב שלא נוכל לקבל", אמר נור. השר כץ אמר כי משרד התחבורה ייתן פתרונות בטיחותיים במקום, לרבות הרחבת הכביש, ויפנה יחד עם ראש המועצה לאיגום משאבים עם משרד הביטחון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

עוד נידון בפגישה טיפול בכביש המחבר בין חפציבה לבית אלפא, ועד לחיבור עם כביש 667 וכן, הסדרת כביש 716-717, מצומת יששכר ועד צומת מולדת-טייבה בעמק. "ביקשנו לבצע שיקום בקטע הכביש צומת יששכר- נאעורה, ואנו מודים לשר ולצוות המשרד על היציאה לביצוע ותחילת עבודה בשטח", אמר נור.

בשורה נוספת מהפגישה עם שר התחבורה, נמסרת ליישובי יעל, בגין אישור לביצוע עבודות תשתית להסדרת כביש הכניסה ליישובים, הסדרת השוליים, התקנת תאורה ומדרכה, תמרור וסימון התקני בטיחות. נור: "השר כץ פועל נחרצות ורבות לפיתוח התשתיות והסדרי הבטיחות עבור תושבי הצפון והדרום בכלל, ותושבי הגלבוע בפרט, ואנו מברכים על נכונותו התמידית להקשיב לבקשות ולצרכים".

כץ: "משרד התחבורה שם לעצמו למטרה לקדם את מערכת הכבישים והתחבורה עבור תושבי הפריפריה וההתיישבות החקלאית בארץ ישראל. מעל הכל אנו פועלים להסדרת והגברת רמת הבטיחות במסגרת פיתוח התשתיות. שדרוג כביש 71 ורכבת העמק, בהשקעות של למעלה מ- 4 מיליארד שקלים, יביאו לשיפור רמת החיים באזור כולו, ועד אז ננקוט בכל צעד שיידרש להבטחת הסדרי בטיחות לאזרחים ולמתן פתרונות לחקלאי הגלבוע והעמק".