עפולה – המטרופולין הבא

העיר צפויה להכפיל את גודלה עם תוספת של 11 אלף יחידות דיור. על הפרק: הקמת בית ספר לרפואה בעיר והעברת מפעל ייצור טנק המרכבה מתל השומר לעיר

הסכם הגג של המדינה עם עפולה יוצא לדרך. באירוע מיוחד שיתקיים ב-8 לספטמבר צפויים משרדי הממשלה השונים – האוצר, הבינוי ומינהל מקרקעי ישראל, יחד עם ראש עיריית עפולה יצחק מירון, לחתום על ההסכם, שיביא לתוספת של 11 אלף יחידות דיור לעיר. במקביל לתוספת יחידות הדיור, ההסכם כולל גם מימון לפיתוח כבישים, תשתיות, מוסדות אקדמיה וטכנולוגיה, כאשר ההשקעה הכוללת של המדינה במסגרת ההסכם עומדת על 850 מיליון שקל.
במסגרת ההסכם, קצב השיווק של יחידות הדיור החדשות בעיר לא יפחת מ-2,000 בכל שנה, בכפוף לביצוע עבודות הפיתוח, ובמקביל לשיווק שטחי תעסוקה ושטחים מסחריים.

• כביש עוקף עפולה יסלל בהשקעה של 300 מיליון שקל, לאורך של 10 ק"מ

רשות מקרקעי ישראל מתחייבת במסגרת ההסכם, לסייע לעפולה בהקמה של מוסדות שיתמכו בשיווק יחידות הדיור, יביאו לפתרונות תעסוקה רבים לעיר ויביאו אליה מוסדות מחקר ופיתוח וטכנולוגיה. כך למשל, תקבל עפולה סיוע בהקמת מוסדות אקדמאיים, ובהם מכללה להנדסאים, בית ספר לרפואה, מרכז למחקר ופיתוח טכנולוגיות חקלאות ומזון. כמו כן, תסייע רמ"י בהעברת מש"א מתל השומר (מפעל יצור טנק המרכב"ה) ומרכז מחקר של מכון וולקני בעפולה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בין היתר, המדינה תסייע בפיתוח תשתיות התחבורה בעיר ואליה. במסגרת זו כביש עוקף עפולה (המשך של כביש 65) יסלל בהשקעה של 300 מיליון שקל, לאורך של 10 ק"מ. כמו כן יסלל כביש חוצה עפולה ממזרח למערב, הוא הכביש המחבר בין חיפה עפולה ובית שאן (כביש 71), בהשקעה של 70 מיליון שקל.
לדברי ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, "הסכם הגג הוא אחד מציוני הדרך המשמעותיים לעיר ובאמצעות הסכם הגג עפולה מבססת את מעמדה כמטרופולין הבא, וכאחת הערים החשובות בצפון. הסכם הגג לא רק שיביא לפיתוח משמעותי של השכונות החדשות, אלא גם יביא להתחדשות של ממש בתוך העיר, עם פיתוח וחידוש תשתיות, והאצה של יצירת מקורות תעסוקה איכותיים לתושבי העיר והסביבה. עפולה צפויה להפוך בשנים הקרובות למוקד מרכזי לתעשיות עתירות ידע, תוך כדי יצירת סינרגיה בין המוסדות השונים בעיר – בית החולים, פארק ההיי טק, החממה הטכנולוגית ומוסדות נוספים שצפויים להגיע אלינו. השילוב הכולל של פיתוח התשתיות, המגורים, התחבורה והתעסוקה והתרבות בעיר יהפכו את עפולה למוקד משיכה לחברות טכנולוגיה בינלאומיות, ויביאו להעלאה משמעותית של איכות החיים של תושביה ותושבי הסביבה".