אורנים: איך מרגיש נכה?

הסטודנטים במכללה התנסו בחוויות של מוגבלות, אם בכיסא גלגלים או "הליכה על עיוור"במסגרת הפנינג נגישות

עמותת "נגישות ישראל" ומכללת אורנים קיימו ביום חמישי האחרון הפנינג נגישות לסטודנטים, באירוע שכבר הפך למסורת. המדשאה המרכזית, אשר עברה הנגשה מרשימה בשבילים סלולים סביבה, שיפועים וחניות נכים – אוכלסה בתחנות התנסות חווייתיות ובמשתתפים שהגיעו לחוות מעולמם של אנשים עם מוגבלות.
מטרת ההפנינג הייתה להעלות את המודעות לנושא הנגישות ולהפגיש את הסטודנטים עם אנשים עם מוגבלות, מתוך ההכרה כי התנסות חווייתית המדמה התמודדות עם מגבלה, תמחיש בצורה הברורה ביותר את הקשיים איתם מתמודד אדם עם מוגבלות.
בכל תחנה נפגשו המשתתפים עם אנשים עם מוגבלות ששיתפו בחוויות, בהצלחות ובאתגרים אותם חווים ביומיום, ונתנו למשתתפים לחוש בעצמם את המוגבלות. בתחנת מוגבלות בניידות, המשתתפים חוו איך חש אדם היושב על כיסא גלגלים אשר מגיע למקומות שונים ונתקל במכשולים בדרך;


הסטודנטים, מורים וגננות בעתיד, סמנו בשפת הסימנים את השיר imagen בהנחיית סטודנטית כבדת שמיעה, צפו בסטנדאפ על סיפורו של יצחק אבינו שהיה עוור


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתחנת מוגבלות בראייה התנסו המשתתפים במסלול "הליכה על עיוור" וחוו מכשולים והליכה עם מלווה; בתחנת המוגבלות בשמיעה עברו המשתתפים סדנה חווייתית בשפת הסימנים עם אדם חירש ומתורגמנית לשפת הסימנים; בתחנת ה"גרפיטי הנגיש" הבינו המשתתפים את הקושי בביצוע פעולות פשוטות כשיש מוגבלות מוטורית בידיים, כמו כתיבה, משחק בקוביות, כפתור כפתורים ושריכת שרוכים; בתחנת המוגבלות הקוגניטיבית נפגשו עם מדריכה עם מוגבלות שכלית התפתחותית אשר סיפרה על חייה, האתגרים וההצלחות, שהפתיעה וריגשה את  הנוכחים.
בנוסף, חוו המשתתפים פעילות ייחודית אותה ארגנו סטודנטים במכללה, חלקם חברי האגודה וחלקם תלמידי החוג לחינוך הגיל הרך, החוג לחינוך מיוחד ואף החוג למקרא.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הסטודנטים, מורים וגננות בעתיד, סמנו בשפת הסימנים את השיר imagen בהנחיית סטודנטית כבדת שמיעה, צפו בסטנדאפ על סיפורו של יצחק אבינו שהיה עוור, הכינו יצירות של ממש, כולל תערוכת פוסטרים וחומרי למידה בנושא נגישות קוגניטיבית, שנועדו לשנות את הסטיגמות והדעות הקדומות שיש בחברה כלפי אנשים בעלי מוגבלויות.
את ההפנינג ואת איוש התחנות הובילו מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. בניהולם של ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, במשולב עם עובדי עמותת נגישות ישראל בהובלתה של ליטל מור ועם רכזת הנגישות במכללה אילת גופר, סטודנטים מחוגים שונים ונציגי איל"ן חיפה שתרמו את כיסאות הגלגלים.